dimarts, 13 d’octubre del 2020

Exigim que s'apliqui immediatament el 100% de teletreball al conjunt de la Generalitat i els ens adscrits

 



Davant dels nous anuncis fets per les autoritats dels departaments de Treball i de Sanitat, la Intersindical-CSC exigim a l’Administració que permeti el teletreball complert al conjunt del seu personal. Durant tots aquests mesos de pandèmia la Generalitat ha actuat de forma molt erràtica i els treballadors i les treballadores no hem rebut instruccions clares sobre com procedir.
 
Considerem que hem arribat a la previsible segona onada sense cap acord clar sobre com aplicar el teletreball, un acord que s’hauria d’aplicar al conjunt  d’administracions públiques catalanes i que podria servir més enllà de l'epidèmia de la Covid.
 
Des de l’inici de l’emergència sanitària hem vist els diferents intents per part de les persones responsables de Funció Pública per solucionar la situació. Des del primer Pla de contingència fins al Decret de teletreball del 6 d’agost passat, que va quedar superat per la modificació de l’EBEP feta pel govern espanyol poques setmanes més tard. Cap d’aquestes propostes es va voler negociar amb els sindicats, cosa que rebutgem enèrgicament.
 

dilluns, 14 de setembre del 2020

Normativa sobre teletreball a la Generalitat

 

Normativa aplicable en matèria de teletreball a l'Administració de la Generalitat

Funció Pública ha publicat a l'ATRI una nota informativa sobre la normativa d'aplicació en matèria de teletreball. 

Aquí us fem un resum dels criteris d'aplicació en matèria de teletreball:

- El Decret 77/2020 de 4 d'agost que regula el teletreball a l'Administració de la Generalitat és vigent actualment però tal i com estableix l'art. 7.1 b) en situacions d'emergència com l'actual s'estableix un règim especial. 

- Mentre duri la situació de pandèmia: És d'aplicació mentre duri aquesta situació el que disposa la Instrucció 6/2020 que prioritza la presencialitat front el teletreball. Així, s'estableix un màxim de 3 jornades de teletreball i fins a un màxim de 5 en els casos d'empleats públics amb fills menors de 14 anys o que tinguin la consideració de personal vulnerable. 

- Localitats afectades per resolucions del Departament de Salut: En aquests casos es prioritzarà el teletreball  i únicament es poden prestar serveis presencials quan, per la naturalesa de l’activitat, no es puguin dur a terme en la modalitat de teletreball.

La Intersindical-CSC demana a tots els departaments en el que s'hagi d'aplicar la Instrucció 6/2020 que es concedeixi el màxim de dies de teletreball que possibilita aquesta instrucció. 

Ens queda per saber encara en quina situació quedarem totes aquelles treballadores i treballadors que hagin de tenir cura de fills o familiars dependents per motiu d'un confinament preventiu sense que aquests hagin estat positius en la prova PCR. En cas de tenir cura de fill o familiar dependent per positiu de Covid-19 s'haurà de sol·licitar una incapacitat temporal mentre duri el confinament. 

Consulta de la normativa:

Decret 77/2020 sobre el teletreball

Instrucció 6/2020

dimarts, 25 d’agost del 2020

La Covid també hi entén, de desigualtats: les diferències a Barcelona, per barris

 


 Agències

 La taxa d'incidència de la Covid es multiplica en els districtes amb una renda més baixa, segons un estudi

 La incidència de la Covid a Nou Barris multiplica per 2,5 la de Sarrià-Sant Gervasi. Són les conclusions d'un estudi fet per investigadors de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) i l'IDIAPJGol que confirma una evidència: la pobresa i la precarietat porten a tenir més mala salut i a posar-se més malalt. I si bé l'Ajuntament de Barcelona ja ho havia constatat amb l'esperança de vida, ara aquest estudi ho confirma amb la incidència de la Covid-19.

S'han estudiat a fons els 9.000 casos que es van diagnosticar a Barcelona (gairebé tots als hospitals) entre el 26 de febrer i el 19 d'abril, durant el pic de la pandèmia, i es va observar de quin districte provenien.

Si bé Nou Barris, el districte amb renda més baixa de la ciutat, va tenir 1.440 casos i una taxa de 75 casos per cada 10.000 habitants, els districtes amb renda més alta, Sarrià-Sant Gervasi Les Corts, van estar entre els menys afectats, amb 451 i 317 casos (taxes de 28,94 i 34,94 casos per 10.000 habitants). La taxa es multiplica per 2,5.

Conclusions que no acaben en l'estudi sinó que els porten a demanar accions en dos àmbits: el de la salut pública i el de l'economia.

dilluns, 13 de juliol del 2020

PRIORITZEM LA SALUT!


La Intersindical-CSC demanem als responsables de la Funció Pública de la Generalitat de Catalunya que prioritzin la salut de les treballadores i els treballadors que desenvolupen la seva tasca a la ciutat de Lleida i els pobles del Baix Segrià, així com a en altres comarques i territoris directament afectats i confinats a dia d'avui com a conseqüència d’un rebrot de la Covid-19 i les que ho puguin ser en els propers dies i setmanes.

Cal una acció proactiva i no reactiva que impedeixi arribar a situacions sobre les quals no hi haurà possibilitat de fer marxa enrere.

No podem esperar a que canviïn decisions judicials que no entenen gens sobre salut pública. La Generalitat de Catalunya té competència plena en organització del treball dels seus empleats i les seves empleades públiques i, tal i com es va anunciar en la roda de premsa d’ahir diumenge, cal tornar al teletreball en tots els llocs de treball que no siguin considerats essencials per tal de garantir plenament la seguretat i salut laboral.

Intersindical-CSC Generalitat i Ens Adscrits

TEEI EN LLUITA!


Des de la Intersindical-CSC volem manifestar públicament el suport a la Plataforma d’Interines TEEI de Catalunya i a la lluita per una estabilitat laboral legítima, justa i necessària, així com contra una convocatòria d’oposicions que suposa un greuge per moltes de les treballadores que exerceixen aquest paper tan important a les escoles del nostre país.
Com a sindicat ens oferim a ajudar-les amb tot el que estigui a la nostra mà, a fer d’altaveu, a fer pressió i a servir d’eina d’organització i de lluita. Quedem a la seva disposició per seguir mantenint el contacte i treballar plegats en tot el que calgui per posar fi a aquesta situació i defensar una causa que també és nostra.
Reproduïm aquí a sota el seu manifest de denúncia de la situació perquè no hi ha ningú millor que elles per explicar-ho (també el trobareu descarregable al final de la pàgina juntament amb el comunicat publicat per la Plataforma el 29 de juny) i us animem a seguir-les a Twitter @InterinesTeei i a donar-los suport en la seva lluita. #CapTEEIalcarrer

divendres, 10 de juliol del 2020

Comissió Paritària General de prevenció de riscos laborals

AMB LA SALUT NO S'HI JUGA!


Des de la Intersindical-CSC expressem la nostra sorpresa i consternació pel rebuig de IAC-CATAC-USTEC, CCOO i UGT a assistir a la reunió de la Comissió Paritària General de Prevenció de Riscos Laborals perquè, per primera vegada, hi hem estat convocats nosaltres. Hi tenim representació perquè els resultats de les darreres eleccions sindicals ens atorguen presència a la Mesa General de Negociació de personal funcionari.

No participar en aquesta comissió en el context de la pandèmia que estem vivint és una irresponsabilitat que ens fa pensar si realment volen defensar els interessos dels treballadors i de les treballadores o només volen perpetuar estructures de poder. Exigim a aquests sindicats que respectin la democràcia i participin per treballar per a la salut de tothom.

dimecres, 1 de juliol del 2020

Nova Instrucció 6/2020


Resum i valoració de la Intersindical-CSC
(Podeu llegir-la sencera fent clic AQUI)

La Intersindical-CSC fem una valoració negativa d’aquesta darrera instrucció perquè:

- Som en situació de pandèmia mundial no controlada i la Instrucció sembla haver estat feta per una fase de suposada normalitat anomenada “represa” en la qual encara no hi som.
- El principal canvi de fons és passar a la modalitat presencial com a sistema de treball ordinari i no a l’inrevés, on el teletreball era el sistema prioritari.
- No hi ha l’acord de les organitzacions sindicals.
- Deixa a criteris subjectius d’àmbit departamental, i fins i tot de cada unitat, una diversitat enorme d’aspectes organitzatius que provocarà condicions laborals diferents en funció del lloc de treball.
- La conciliació de la vida laboral, personal i familiar no queda resolta. Es pot fixar un màxim de 5 dies en la modalitat de teletreball en determinades situacions però això no treu que puguin ser menys o fins i tot cap els dies que es treballin en aquesta modalitat segons criteris subjectius de la unitat on es treballi.
- Molta rigidesa i discrecionalitat quant al gaudiment de vacances i permisos amb el manteniment de períodes de gaudiment obligatoris.
- Possibilitat de patir canvi de centre de treball, torns, horaris especials i canvis d’adscripcions segons les necessitats dels serveis.

Pel que fa al decret, aquí us facilitem un resum dels principals aspectes:

dimarts, 16 de juny del 2020

MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ - JUNY


Proposta de creació d’un grup de treball per a l’assoliment de la reducció de les taxes d’interinitat
La Intersindical-CSC presentem la proposta d’iniciar un nou grup de treball per a solucionar la problemàtica de l’abús de la temporalitat a l’administració pública.

Un cop conegudes la sentència del TJUE sobre la responsabilitat de les administracions públiques en l’abús de la temporalitat del personal interí i les recents sentències 252/2020 del Tribunal Contenciós Administratiu d’Alacant i la STS 1278/2020, queda palès el fracàs del PESCO en l’objectiu de la reducció de la taxa de temporalitat i establir la responsabilitat de l’Administració.

Per aquest motiu la Intersindical-CSC plantegem, en el marc de la Mesa Sectorial de Negociació del personal tècnic i administratiu, l’inici d’un procés de negociació entre l’Administració de la Generalitat i la representació social per valorar crear un marc de negociació davant la situació actual, més enllà dels actuals PESCO (que eren previs a la sentència del TJUE i de la sentencia del tribunal d’Alacant), per procurar trobar una sortida acordada, sent proactius, sense esperar la transposició normativa, i evitar iniciar un procés de judicialització del conflicte. Una vegada vist que en el calendari facilitat en el Grup de Treball de la setmana passada, en cap cas en un termini raonable es reduiria la temporalitat i interinitat al 8% que estableix com a recomanable la Unió Europea.

Tenim instruments dins de la legislació actual que no s’han utilitzat i que podrien formar part de la solució, com ara la utilització del concurs de mèrits per l’accés a la funció pública que permet l’art. 61 de l’EBEP.

divendres, 12 de juny del 2020

Grup de Selecció i Provisió de llocs de treball

Selecció i provisió de llocs de treball
Alguna cosa es mou, però no tot!
Alguna cosa es mou
Després que les administracions públiques hagin assimilat la sentència de 19 de març C-103/18 i 429/2018 del TJUE sobre l’abús de les administracions vers la temporalitat del personal interí, alguna cosa es comença a moure.

D’una banda, en un termini de dos mesos, el Ministeri de la Funció Pública, juntament amb les administracions autonòmiques i locals, han de presentar un esborrany de la reforma de l’EBEP. Bàsicament s’actuarà en dos eixos: la inclusió de la nova modalitat del teletreball i la responsabilitat de les administracions i els/les seus/seves gestors/es quant a l’incompliment de les previsions normatives pel que fa al control de la temporalitat.

També tenim una primera sentència inspirada en la resolució del TJUE del Tribunal núm. 4 del contenciós administratiu d’Alacant que obliga l’Ajuntament d’aquesta localitat a reconèixer la condició a una funcionària interina d’empleada pública fixa amb subjecció al mateix règim d’estabilitat i immobilitat que tenen els funcionaris, sense adquirir la condició de funcionària de carrera.

Però no es mou tot!
En la reunió del grup de treball de Selecció i Provisió de la Funció Pública se’ns ha lliurat la previsió dels processos selectius i concursos general que podeu consultar AQUÍ. A banda de la previsió, us llistem les qüestions més destacades de la reunió d’avui:
  • NOTES PROMOCIÓ INTERNA COS ADMINISTRATIU: les notes de la promoció interna especial (PIE) del Cos administratiu han de sortir entre juliol i setembre (són només 400 exàmens, però creiem que sortiran al setembre).
  • COS SUPERIOR: la publicació de persones admeses i excloses serà a finals d’aquest mes, quan el compromís era fer-ho el dia 1 de juny. La previsió de les proves passa al segon trimestre de 2021.
  • OFERTA PÚBLICA COS ADMINISTRATIU: l’oferta d’ocupació pública del Cos administratiu 2017 s’afegeix a la de la convocatòria del PESCO en una única convocatòria, amb el posicionament en contra de totes les organitzacions sindicals.
  • COS SUBALTERN: s’ajustaran les convocatòries del Cos subaltern per fer coincidir la de personal de difícil integració laboral (DIL) amb la convocatòria ordinària.
  • COS D’AGENTS RURALS: convocatòria de 50 agents cap a finals de juny i finalització del procés de sotsinspector a finals de juliol.
  • COS DE BOMBERS: lamentablement, no ha assistit cap representant del Departament d’Interior i no ens han informat de cap previsió, en especial de la convocatòria d’oposicions que tenia prevista la primera prova el mes de maig.

divendres, 29 de maig del 2020

Manifest de la Junta de Personal del SOC

UNTA DE PERSONAL DEL SOC
CASUALITAT? IMPROVITZACIÓ? OBLIT?
NO MENYSPREU ELS/LES REPRESENTANTS DELS TREBALLADORS I LES TREBALLADORES
 
Han estat nombroses les ocasions en què la Junta de Personal del SOC hem estès la mà per negociar.

Tots els sindicats que hi formem part, per compromís i per responsabilitat, hem ofert el nostre suport i la nostra col·laboració, i especialment, en aquests moments excepcionalment difícils per a la nostra societat.

Nogensmenys, exigim respecte envers els òrgans legals de representació dels treballadors i les treballadores.

Considerem que no és de rebut la manca d'informació que estem patint, el fet de desconvocar una reunió del Comitè de Seguretat i Salut  (CSSL) a darrera hora, sense donar-nos cap tipus d’explicacions, mentre es fan córrer informacions diverses i contradictòries mitjançant persones que no tenen cap representativitat legal dels treballadors i treballadores del SOC.

“PROU D’ACUDITS DEL TELÈFON, PROU DE RÀDIO MACUTO AL SOC”
Cal utilitzar els canals de comunicació que estableix la normativa, ja sigui mitjançant la Junta de Personal o bé mitjançant el Comitè de Seguretat i Salut, segons correspongui. Volem ser informats a priori i no pas a cosa feta, i que es compti amb nosaltres no només quan les decisions ja estan preses. Seguir com fins ara només pot portar-nos a situacions no desitjades.
La seguretat i salut dels treballadors no són un joc: cal que les i els representants sindicals tinguem el lloc que ens pertoca, tant en la definició i negociació de les noves estratègies com en les accions que s’hauran d’afrontar a nivell laboral. Farem el que calgui per a què es respectin els drets laborals i sindicals de totes les treballadores i treballadors del SOC.

La Junta de Personal diem PROU, així NO
No n’hi ha prou amb bones paraules. Volem respecte, tenir veu, i exercir les tasques per a les quals vam ser escollits. En cas contrari, la Junta prendrà les mesures i decisions que consideri oportunes.

dimarts, 26 de maig del 2020

L'UME un cavall de Troia a les emergències


L'UME, un cavall de Troia a les emergències
Davant del procés de desescalada, amb una situació més relaxada i amb un sistema sanitari menys tensat, creiem que és moment de parlar de l’UME, la seva creació i les seves actuacions. Primer de tot, fem un salt en el temps per conèixer els motius de la seva creació i la seva evolució fins a la situació actual.

Qué és l’UME?
L’UME és la Unidad Militar de Emergencias de l’exèrcit espanyol dedicada a intervenir en supòsits de greu risc, catàstrofes, calamitats o altres necessitats públiques.

La seva creació va ser aprovada en el Consejo de Ministros del 7 d’octubre de 2005, un mes abans de la disposició de l’article 15.3 de la Ley Orgánica 5/2005, de 17 de Noviembre, de la Defensa Nacional annexa a l’article 15. La creació d’aquest article va permetre a l’exèrcit la fundació exprés d’un cos especialitzat en les emergències amb una gran dotació pressupostària i unes enormes capacitats de maniobra i d’activació en l’àmbit estatal.

Tot i que governs anteriors havien mostrat tímids intents de dotar l’exèrcit amb més capacitat per actuar davant les grans emergències i catàstrofes, no fou fins al mandat de Jose Luís Zapatero que el projecte va ser desenvolupat. Els desencadenants que van impulsar la creació de l’UME van ser les nevades al terç nord peninsular del 2004 amb centenars de persones atrapades a les carreteres, els continuats incendis forestals, estiu rere estiu, amb reaccions tardanes i ineficaces per part de vàries comunitats autònomes i, en especial, el foc forestal de Guadalajara que va provocar la mort d’11 membres d’un reten antiincendis.

Al llarg dels consecutius anys s’ha dotat a l’UME de més capacitats operatives com poder actuar en emergències en l’àmbit internacional (Real Decreto 454/2012, de 5 de Marzo), formar part de la INSARAG de les Nacions Unides o l’activació de l’UME per part del Ministeri d’Interior si aquest dictamina una emergència d’interès nacional (Ley 17/2015, de 9 de Julio).

Des dels seus inicis, l’any 2006 es va iniciar el procés de selecció de personal, tots ells provinents d’altres unitats operatives de l’exèrcit. Aquest reclutament voluntari va ser ràpid i àgil gràcies a les millores salarials i amb promeses de ràpids ascens en l’escala jeràrquica. Durant els següents anys l’UME va anar creixent en personal i presència arreu del territori fins a arribar a tenir 7 bases operatives amb diferents batallons, grups de comandament i de suport.

Per a la creació de l’UME es van destinar durant els primers tres anys uns 1660M€. La resta d’anys fins a completar el 2019 ha tingut un cost mitjà de 135M€/any on el manteniment dels salaris és la despesa principal. S’ha de tenir en compte que aquests números són aproximants davant la manca de transparència de les despeses reals del Ministeri de Defensa, on no s’inclouen aquelles partides pressupostàries extraordinàries de Defensa com les Inversiones Reales o Gastos Corrientes en Bienes y Servicios aplicables en cada anualitat.

dijous, 21 de maig del 2020

Comissió Paritària Sectorial de Prevenció de Riscos Laborals

Resum de la reunió de la Comissió Paritària Sectorial de prevenció de riscos laborals
21 de maig 2020

 Fem un breu resum dels temes tractats a la Comissió Paritària Sectorial de riscos laborals que inclou el personal funcionari tècnic, administratiu i laboral.

1. Actualització de les dades d’afectació de la Covid-19. Dades segregades per positius i per personal aïllat per departaments i organismes autònoms.

L’Administració ha enviat un document actualitzat en data 18 de maig. Aquestes dades no es troben segregades i per tant reiterem la petició i afegim que també cal tenir les dades de l’evolució de la malaltia i, si és possible, saber el percentatge d’immunitat. L’Administració es compromet a fer-ho en els propers dies.

Si les voleu consultar-les podeu fer clic aquí

2. Mesures de reincorporació progressiva a la feina. Informació sobre la situació, presentació i consulta als delegats i a les delegades de prevenció, dels plans de reincorporació dels diferents departaments. Previsió del nombre de personal que haurà de fer tasques presencials i el que podrà fer tasques telemàtiques o treball a domicili. 

Es demana un control rigorós per part del Servei de Prevenció de la Funció Pública per tal que totes les delegades i els delegats de prevenció tinguin el pla de retorn del departament respectiu i sigui sotmès a la negociació i les aportacions escaients en el corresponent Comitè de Seguretat i Salut Laboral.

La Intersindical-CSC demanem que la data de reincorporació prevista en la fase II de la desescalada tingui lloc quan totes les regions sanitàries arribin a aquesta fase.

Sobre les dades del nombre de persones que hauran de treballar presencialment en un primer moment no se’ns facilita res. És trist que haguem d’estar informats/des per la premsa i llegir en els titulars que es preveu que sigui un terç del total de personal el que s’incorpori presencialment al seu lloc de treball.

3. Equips de protecció. Existències suficients per a tot el personal que ho necessiti. Petició de l’informe corresponent a la distribució dels equips de protecció individual (EPI) als treballadors i a les treballadores de la Generalitat de Catalunya durant l’episodi de la pandèmia del Covid-19.  

La compra de material s’ha fet de manera coordinada entre Funció Pública i la Comissió Central de subministraments. Són els equips que s’estan utilitzant a l’ICS: mascaretes quirúrgiques ffp2, ffp3 i quirúrgiques, guants de nitril i gel hidroalcohòlic. El material es xinès (l’únic que es pot trobar al mercat) i comprat a través de les distribuïdores locals, a excepció del gel que és de producció local.

Els departaments de PDAP, AEX i EMC ja tenen el material. Funció Pública assegura que els EPIs estaran per tot el personal en la data en què s’ha de produir la reincorporació.

Respecte a la petició de l’informe sobre l’històric de la distribució d’EPI Funció Pública esmenta la dificultat en la recopilació de dades en aquests moments i no es podrà elaborar fins més endavant. 

Grup de Treball de Selecció i Provisió de llocs de treball

Resum reunió Grup Treball Selecció i Provisió 21 maig
21 de maig 2020

Una reunió estranya i caòtica
  • Els terminis legals de totes les convocatòries es reprendran tan bon punt l'Estat ho permeti i s’aixequi la suspensió de terminis. Cal tenir en compte que d'aquí a un mes i una setmana l'oferta d'ocupació pública de 2017 caducarà (ho feia el 20/04/2020).
     
  • Llistat d'admeses/os i excloses/os de la convocatòria 242 del Cos Superior. La llista es publicarà immediatament després de què es publiqui l’aixecament de la suspensió de terminis decretada per l’Estat. L'Administració ha donat a entendre que aquesta llista ja està elaborada.
     
  • Segons l'Administració, tenen problemes per a la correcció dels exàmens de la promoció interna del Cos d'Administratiu per la por de contaminar als correctors i les correctores, ja que són en format paper. Estem parlant d'uns exàmens que es van fer el novembre de 2019. Ha passat més de mig any i les persones aspirants continuen i, de moment continuaran, sense saber-ne els resultats. Ara la culpa és de la Covid-19. Hem demanat el màxim de celeritat en la seva correcció i la publicació de resultats perquè afecta persones que poden estar preparant-se les oposicions en altres convocatòries previstes per al mateix Cos.
     
  • Una de les coses més destacades que ha dit Funció Pública ha estat que les convocatòries, un cop es puguin reprendre, s'hauran de fer seguint les mesures de seguretat. Això pot voler dir haver de triplicar l'espai on normalment es desenvolupen i, per facilitar-ne l'organització, miraran de combinar processos selectius massius amb d'altres de més reduïts.
     
  • Després de la sentència del passat més de març del Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre el nivell de temporalitat del sector públic a l’Estat espanyol, hem demanat no esperar la transposició normativa a la legislació estatal i catalana que se’n deriva, i obrir un espai de negociació per estudiar un Pla Social per a les persones interines de llarga durada, més enllà de les actuals convocatòries PESCO (Pla d’Estabilització i Consolidació d’Ocupació).

divendres, 8 de maig del 2020

Instrucció 4/2020 - Preparant el retorn a la feina!


T'informem que Funció Pública ha publicat la Instrucció 4/2020 que incorpora el Pla de mesures aplicable amb caràcter previ a la reincorporació general del personal als centres de treball. A partir de la publicació d'aquesta Instrucció, s'ha de treballar per incorporar aquestes mesures en el pla departamental de contingència, segons les realitats i necessitats de cada centre de treball.

Cal destacar que la data prevista per iniciar el retorn al lloc de treball encara no està definida ja que ha de prevaldre el criteri de l'autoritat sanitària en tot moment.

Com a mesura principal, destaca el teletreball com a modalitat preferent en un primer moment. També s'hi inclouen totes les mesures preventives que cada departament i organisme autònom ha de prendre quan s'hagin de realitzar activitats presencials.

dimarts, 28 d’abril del 2020

RESUM Comissió Paritària de prevenció de riscos laborals



Us fem un resum de la reunió de la Comissió Paritària de riscos laborals amb l’únic punt de l’ordre del dia de desenvolupar el Pla de mesures de retorn al treball que cada departament haurà de fer servir com a base per a la reincorporació del seu personal.

Aquest Pla ha de servir de referència a tots els departaments i organismes autònoms sens perjudici de les mesures específiques que puguin establir en els seus plans de reincorporació a la feina.

Totes les organitzacions sindicals demanem la màxima participació dels òrgans de consulta i participació en matèria de prevenció de riscos laborals  així com que totes les delegades i delegats de prevenció participin activament en aquests plans de retorn del personal en els comitès de seguretat i salut laboral de cada Departament.

Quan es farà el retorn?

Encara no ha arribat l’hora. De moment es prioritzarà encara el teletreball i no es procedirà al desconfinament fins que l’autoritat sanitària catalana així ho consideri oportú i atenent l’evolució de la pandèmia.

A més, des de la Intersindical-CSC es vetllarà perquè tots els protocols que cal seguir i equips de protecció individual i col·lectius estiguin garantits abans de qualsevol incorporació al lloc de treball.

Com ha de ser aquest retorn?

El retorn segons la Intersindical-CSC ha de ser progressiu, en diverses fases tot i mantenint els equips mínims necessaris en un primer moment per tal de garantir les distàncies mínimes de seguretat. Està prevista la possibilitat d’establir diversos equips de treball i fins i tot horaris i jornades diferents per evitar coincidència a l’hora d’entrada i sortida del personal.

Què inclou aquest Pla de mesures?

Malgrat que el Pla encara es troba en fase d’elaboració i, per tant, incorporarà canvis especialment arran de les peticions que hem fet des de les organitzacions sindicals, la Intersindical-CSC considera indispensable la formació i la informació prèvia de totes aquestes mesures al conjunt de treballadores i treballadors abans de la incorporació al lloc de treball.

dimecres, 22 d’abril del 2020

Mesa Sectorial de Negociació


Resum de la Mesa Sectorial de Negociació
20 d’abril de 2020
En aplicació dels acords presos en la reunió extraordinària de la Mesa Sectorial de Negociació (MSN) del passat 9 d’abril, i després de la reunió de la setmana passada de la Comissió Paritària Sectorial de Prevenció de Riscos Laborals, tot i la situació de crisi sanitària provocada per la pandèmia i l’Estat d’Alarma decretat pel govern de l’Estat, finalment, amb format excepcional de reunió per videoconferència, hem reprès les reunions ordinàries de l’òrgan de negociació i participació entre la representació sindical i la representació de l’administració de la Generalitat. Aquesta represa dels diferents espais de negociació i participació ha estat una exigència unànime per part de totes les organitzacions sindicals durant aquestes cinc setmanes completes, i encara més per la voluntat de participar en com fer front des dels serveis públics que prestem davant la crisi sanitària.

Des de la Intersindical-CSC volem expressar el nostre agraïment i el nostre suport a tots aquells empleats i aquelles empleades públiques que esteu fent front a la crisi provocada per la Covid-19 tant des de l’àmbit personal com professional.

Us fem un resum dels temes tractats.

Bases de la convocatòria del procés selectiu per a l'accés a la categoria d’agent del Cos d’Agents Rurals

La Intersindical-CSC dona el vistiplau a les bases de la convocatòria, tot i expressar les nostres inquietuds en alguns aspectes:

Per exemple, demanem saber quina és la previsió de l’Administració quant al compliment del Pla del Cos d’Agents Rurals, ja que considerem que el nombre de places hauria de ser superior en aquesta convocatòria. És un cos en el qual es palesa una manca en la dotació d’efectius. Seran un total de 37 places per al torn lliure i 13 per al torn de promoció interna. Reiterem per tant, i sense aturar la convocatòria, que s’activi l’oferta de noves places per necessitats objectives de cobertura de tot el territori amb un nombre efectius suficients.

Uns altres serrells han estat les disconformitats entre les puntuacions que s’atorguen en el barem de mèrits, com ara el no puntuar el temps treballat com a auxiliar pels participants del torn lliure.

L’administració considera el tràmit de negociació com a dut a terme i, per tant, tirarà endavant la convocatòria, tot i esperant la retirada de la suspensió dels terminis administratius per iniciar d’una manera efectiva els tràmits pertinents.

 

Comissió Paritària de Riscos Laborals

Comissió Paritària Sectorial
de Prevenció de Riscos Laborals
 PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I TÈCNIC I LABORAL
16 d’abril de 2020
Abans de començar amb el resum, des de la Intersindical-CSC volem expressar el nostre condol a totes aquelles persones que han perdut un ésser estimat a conseqüència de la Covid-19 i alhora mostrar el nostre agraïment i suport a totes les treballadores i treballadors públics que estan lluitant per fer front a aquesta pandèmia sanitària.

Convocatòria dels comitès de seguretat i salut dels departaments

Hi ha una queixa general dels sindicats per la manca d’informació durant tot aquest temps que ha transcorregut des de l’inici de la crisi sanitària i també pel fet que no s’hagi pogut col·laborar d’una manera més activa, ja sigui de manera col·laborativa o participant en la presa de decisions. Alguns departaments no han respòs cap correu dels delegats i de les delegades de prevenció en què es demanava informació sobre temàtica de salut laboral.

L’Administració s’excusa amb el desbordament general de feina que especialment tenen els serveis de prevenció. En aquest sentit podem dir que la Intersindical-CSC ja hem manifestat més d’una vegada l’escassetat de recursos dels serveis de prevenció en relació amb les tasques que han de dur a terme. Un altre factor que no podem obviar és la magnitud d’aquesta pandèmia, que té connotacions mundials i ha provocat treballar moltes vegades de manera improvisada i sovint de manera canviant d’un dia a un altre. Per tant, malgrat d’aquesta queixa que fem formalment també reconeixem la dificultat que comporta la gestió de tota aquesta problemàtica.

dijous, 2 d’abril del 2020

Teletreball - L'enquesta de la Intersindical

EL TELETREBALL EN DADES

La Direcció General de la Funció Pública ens ha fet arribar les dades sobre els percentatges sobre les diferents situacions en què es troben els empleats públics tècnics i administratius i laborals amb tasques assimilables davant de la situació a causa del coronavirus.

En aquest sentit cal destacar que un 58% està treballant (un 23% presencialment i un 35% telemàticament), la resta (42%) es troben en situació de permís per deure inexcusable.

Paral·lelament la Intersindical va posar en marxa una enquesta sobre la modalitat de teletreball de la qual us presentem l'informe corresponent.

Pel vostre coneixement us donem accés a tots dos informes:

1. Informe sobre el seguiment del teletreball (Funció Pública)
2. Informe de l'enquesta sobre teletreball (Intersindical-CSC)

Per últim, Funció Pública ens informa que s'han rebut un total de 674 sol·licituds per atendre a la crida per fer voluntariat en assignació temporal de funcions als departaments de Salut i Interior. S'ha tancat la inscripció a l'haver cobert aquestes necessitats.


dilluns, 30 de març del 2020

TEMPS CONVULSOS


Una reflexió sobre la situació actual

Així podríem definir el que de nou ens torna a tocar a viure, temps convulsos. El Covid-19 ens ha portat una situació nova que no havíem viscut mai fins ara, una pandèmia que ens ha obligat a aturar-nos i a treballar plegats/des per mirar de minimitzar els danys provocats per aquesta pandèmia. Una malaltia altament contagiosa i amb una alta mortaldat: quan estem escrivint aquestes línies el país ja passa de 1.000 persones mortes i milers d’infectades.
Aquesta aturada sobtada ha posat de manifest les misèries del sistema econòmic i laboral en què vivim. Encara no havíem assolit la recuperació de drets perduts durant la crisi del 2008 (i tenim aquesta horrorosa sensació de dejà vu), que de sobte ens tornem a veure immersos en una crisi sanitària, però també econòmica i social. La punta de llança per aplacar-la són els serveis sanitaris i socials, els que van ser més castigats pressupostàriament i ideològicament en les darreres dècades. Ara hem pogut comprovar que la societat estem molt lluny de posar en el nostre centre a qui toca: les persones i la seva cura. Esperem sortir d’aquesta fixant-nos en allò més important: la vida de les persones.
En quinze dies de gestió tots i totes hem pogut comprovar que la improvisació, la imposició política i la sobreprotecció de “l’economia“ han estat a l’ordre del dia: quatre decrets lleis ambigus, caos i incertesa a milions de llars... En temps de crisis el darrer que ha de fer un govern és crear incertesa com ho ha fet l’espanyol. A banda de mirar de carregar el cost econòmic i social sobre els i les de sempre. ERTOs, acomiadaments, autònoms/es, pimes... són paraules darrera les quals hi ha centenars de milers de persones que pagaran un preu alt per protegir la seva salut i la de tots/es. I això ni és just ni és progressista, les coses pel seu nom.
També veiem com el Covid19 és transmet amb més velocitat en els barris amb rendes més baixes, allà on el teletreball no arriba. També ha posat de manifest la desprotecció de les dones davant els seus agressors domèstics, o la solitud de moltes persones grans.
Finalment, tard i malament, ja tenim un confinament total. I restarem a les nostres llars més temps del que hom es podia pensar (Maig? Juny? Qui ho sap?). Però per seguir-lo cal que tothom tinguem assegurats els serveis bàsics, el jornal, els àpats, la llum, l’aigua, les comunicacions...  i baixar la corba fins a eradicar aquesta pandèmia, ni que sigui temporalment.

dilluns, 9 de març del 2020

Acord condicions de treball dels Col·lectius de Salut Pública


Us expliquem per què hem votat un sí crític a l’últim redactat de l’Acord sobre les condicions de treball dels col·lectius funcionarials que conformen els equips de salut pública de la Secretaria de Salut Pública del Departament de Salut en el període 2020-24:

Crític – perquè aquest acord és fruit de la pressa de l’administració per acordar alguna cosa abans no entrem en situació de govern en funcions, l’odissea de formar un nou govern, canvi de govern etc. Un govern en funcions només està habilitat per tractar els assumptes ordinaris necessaris per al funcionament correcte de l'administració per tant no és raonable que signi acords que vinculin el proper govern. En qualsevol cas, aquesta situació es pot allargar mesos, situació que no calia imaginació per haver previst molt abans.
Crític – perquè els 5 sindicats amb representació a la Mesa Sectorial de Negociació i a la Taula de negociació que ha donat lloc a aquest acord hem dit des del primer moment de la primera de les quatre llargues i denses reunions que estàvem molt d’acord amb l’augment del 10,25% de sou als titulats superiors en salut pública (TSSP) perquè era una ocasió clara de reparar una injustícia històrica. No ha estat correcte condicionar aquest canvi, estrictament monetari, a les modificacions d'altres condicions de treball.
Crític – perquè no són maneres de treballar enviar un document modificat 19 hores abans que s’hagi de signar o no, ni aparèixer a l’acte de signatura amb un document amb nous canvis, etc. Temps per a pensar el mereixem tots i totes i el resultat sol ser millor.

dimecres, 19 de febrer del 2020

RESUM MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ 17 de febrer 2020



1. Acord sobre la utilització del currículum anònim o cec
La Mesa Sectorial acorda la utilització del currículum cec en els processos de cobertura de places provisionals a través d’ATRI.
Les dades que se suprimiran en la fase de selecció seran:
Nom i cognoms
DNI
Nacionalitat
Fotografia
Adreça i localitat de residència
Edat
Gènere
Centre d’expedició de les titulacions

Des de la Intersindical-CSC considerem que és un pas més en l’eliminació de qualsevol discriminació en aquesta fase de selecció. Creiem, però, que encara hem de treballar més, cosa que farem en el Grup de Treball corresponent, per tal d’aconseguir eliminar proves d’alta discrecionalitat com pot ser una entrevista.

2. Eliminació de causes mèdiques d’exclusió en l’accés a l’ocupació pública
S’acorda que les malalties següents deixen de ser causa d’exclusió mèdica per a l’accés a l’ocupació pública:
- Infecció per VIH: eliminar com a causa d’exclusió en tots els processos selectius de personal funcionari, laboral i estatutari. Limitació per a l’accés a Mossos, bombers, agents rurals i cossos penitenciaris i consideració com a motiu d’exclusió a aquells pacients amb una càrrega viral detectable o que la seva situació immunitària comporti un risc d’infecció oportunista.
- Diabetis mel·litus: en tots els processos de personal funcionari, laboral i estatutari, inclòs el personal penitenciari. Limitació i consideració d’exclusió pels pacients amb diabetis mel·litus tipus 1 i 2 (amb tractament amb insulines) dels cossos de Mossos, Bombers i Agents Rurals.
- Celiaquia: s’elimina com a causa d’exclusió de tots els processos selectius de personal funcionari, laboral i estatutari incloent els cossos de Mossos, Bombers, Agents Rurals i personal penitenciari.
- Psoriasi: eliminar com a causa d’exclusió en tots els processos de personal funcionari, laboral i estatutari, inclòs el personal penitenciari. Limitació i consideració com a causa d’exclusió als cossos de Mossos, Bombers i Agents Rurals quan la psoriasis per la seva extensió i/o localització pugui comportar limitacions en el desenvolupament de les tasques pròpies del cos específic.

dijous, 23 de gener del 2020

NOTA INFORMATIVA SOBRE L'INCREMENT RETRIBUTIU DE TREBALLADORS/ES PÚBLICS/QUES 2020


La Intersindical-CSC considera del tot insuficient la pujada salarial del 2% prevista pel personal del sector públic el 2020 per eixugar la pèrdua de poder adquisitiu patida des de l’inici de la darrera crisi econòmica.
També som contraris a l’estatalització de la negociació col·lectiva, imposada per l’Estat i els sindicats espanyols, que deixa un marge de negociació gairebé nul a la resta d’administracions públiques. Recordem per exemple que l’IPC català sempre sol ser més alt que l’espanyol (una dècima més el 2019). Si aquí treballem, aquí decidim: no volem perdre més poder adquisitiu!
El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat el Reial decret llei 2/2020, de 21 de gener de 2020, pel qual s’aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l’àmbit de el sector públic. Aquests són els aspectes més importants a tenir en compte:
  • La pujada és del 2%, efectiva des de l’1 de gener. Per tant, si no ve reflectida en la nòmina de gener, quan es cobri s’ha d’incloure tot l’augment acumulat des de l’inici de l’any. En cas contrari, s’haurà de fer la corresponent reclamació.
  • El sou es pot incrementar un altre 0.3% de fons addicionals per a millores de la productivitat o l’eficiència, revisió de complements específics entre llocs amb funcions equiparables, homologació de complements de destí o aportació a plans de pensions. Tot això s’ha negociar entre els sindicats i l’administració corresponent.
  • El fons d’acció social NO podran tenir cap increment al 2020 en relació al 2019.
  • Si el càlcul de creixement del PIB espanyol del 2019, que és publica durant el primer trimestre 2020, és superior al 2,5%, l’1 de juliol del 2020 s’incrementarà la retribucions un 1% més. Aquest creixement del PIB és molt difícil que s’assoleixi ja que les previsions actuals que estimen un PIB del 2% per al 2019.

dimarts, 21 de gener del 2020

RESUM MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I TÈCNIC 20/01/2020




   1.    Borsa de treball de personal dels cossos subaltern, auxiliar i administratiu de centres i serveis educatius
La Mesa Sectorial de Negociació acorda el redactat que regula la borsa dels cossos subaltern, auxiliar i administratiu de centres docents i serveis educatius.
La posada en marxa d’aquesta borsa es farà quan abans millor tenint en compte que prèviament s’ha de publicar l’Acord de Govern i enllestir el programari que gestionarà la borsa.
Si voleu consultar el text sencer feu clic aquí.
A mode de resum us informem que la borsa estarà constituïda per tres blocs:
a.    Bloc 1: personal que hagi estat declarat apte i sense plaça en la darrera convocatòria del procés selectiu corresponent, per aquest ordre:
1r Personal que hagi treballat o treballi a centres i serveis educatius del Departament, ordenat pel temps de serveis prestats.   
2n Personal que hagi treballat o treballi en altres departaments, també ordenat pel temps de servei.
3r Persones que no hagi prestat serveis a la Generalitat, ordenats per la puntuació de la prova d'accés a la borsa.
b.    Bloc 2: persones no incloses en el bloc anterior que hagin prestat serveis en el mateix cos en els darrers 8 anys. Ordenat primer pel temps de serveis prestats en centres i serveis educatius i a continuació el personal ordenat pel temps de serveis prestats en altres llocs del mateix cos.
c.     Bloc 3: persones que s’inscriguin a través d’alguna convocatòria del Departament d’Educació. L’ordenació es farà segons la puntuació prevista en la convocatòria.

D’altra banda, la representació sindical ha demanat els aclariments següents dels diferents punts de la normativa de la borsa:
-       Punt 1: quan es parla de cobrir vacants volem saber si es tindrà en compte les peticions de comissions de serveis sol·licitades per personal funcionari de carrera. Se’ns contesta que efectivament està previst.
-       Punt 4 i 5: demanem si s’avisarà de l’existència d’aquesta borsa al personal que hagi aprovat el darrer procés selectiu sense plaça i potser actualment no estigui treballant a l’Administració (per exemple, la darrera convocatòria del cos subaltern és de 2008). Els responsables del Departament ens comuniquen que sí que està previst fer-ho.
-       Punt 13: demanem aclarir sobre els aspectes a puntuar en l’avaluació de l’acompliment què s’entén per “activitat extraordinària” i si això està vinculat a la realització d’hores extraordinàries. Ens contesten que no ja que va lligat a feines puntuals i extraordinàries dins de la mateixa jornada laboral.