| Concentració al Departament d'Interior |
El Govern
ratificarà aquest dimarts la supressió d'una paga extra als treballadors
públics, tal i com ja es va comunicar dilluns als sindicats després de diverses
reunions de la Taula de la Funció Pública. La intenció és aplicar la meitat en
el juny i l'altra en la paga de desembre, amb l'objectiu d'estalviar uns 700
MEUR aquest any en el capítol de personal públic, la mateixa quantitat que
l'any passat. Gairebé la meitat provindrà d'aquesta reducció salarial, mentre
que la resta s'obtindrà a partir de reduir la contractació d'interins i no
cobrint jubilacions i baixes.
Davant aquesta situació els sindicats de la Plataforma Unitària volem
deixar clar que:
Els sindicats hem reiterat que no prenguin cap mesura fins que disposem i
negociem les dades necessàries per a l'elaboració dels pressupostos 2013.
D'aquesta manera, els representants dels treballadors i les treballadores
podríem fer propostes alternatives a les retallades de salaris i llocs de
treball, com fem amb el conjunt d'empreses.
En concret, demanem:
- El text concret que portaran a Acord de Govern.
- L'afectació en percentatge de salari anual per a cada col·lectiu.
- L'objectiu de dèficit de la Generalitat.
- Liquidació pressupostària de 2012.
- Previsió d'ingressos 2013.
- Partida necessària per a salaris d'empleats públics, pagaments delegats i
concertats o administracions vinculades.
- Deute, creditors i tipus d'interès.
- Creditors de serveis i infraestructures.
- Dades internes de la despesa en funció pública.
Els sindicats volem que les nostres propostes, un cop documentades, puguin
arribar al Parlament, on s'han de prendre, de manera democràtica, les decisions
que necessita Catalunya.
La part sindical exigim que el Govern no aprovi cap mesura de reducció
salarial, i, per mostrar la nostra voluntat de negociació seriosa i compromesa
amb la viabilitat de Catalunya i el benestar de la seva ciutadania.
JA N’HI HA PROU!
HEM DE SEGUIR MOBILITZANT-NOS





