La Intersindical-CSC va formar part de la reunió
constitutiva del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, juntament amb
una quarantena d’entitats i partits.
D’aquesta cimera en van sortir ahir quatre compromisos:
1. La constitució d'un grup promotor amb el compromís d'eixamplar-se i de
facilitar els mecanismes tècnics per a incorporar-hi més entitats.
2. L'encàrrec a l'ex-president del parlament Joan Rigol de consensuar un
redactat, tenint en compte els texts de consens que ja hi ha, tant en l'àmbit
polític com en el social.
3. La notificació formal de la reunió per part del president Artur Mas al
president del govern espanyol, Mariano Rajoy.
4. El compromís de totes les entitats de fer pedagogia del dret de decidir.
El text que s’ha d’elaborar s'inspirarà en texts polítics de consens, com
ara la declaració de sobirania i la declaració sobre el dret de decidir, i
especialment en el manifest aprovat a Lleida la setmana passada i subscrit per
una trentena d'entitats i partits polítics. Aquest manifest, també signat pel
nostre sindicat, diu el següent:
“Reclamem l’exercici del lliure dret
a decidir del poble català per mitjà d’una consulta. Donem el nostre suport al
Parlament de Catalunya, que ha endegat el procés per exercir el Dret a Decidir
del poble català.




