dilluns, 13 de juliol del 2020

PRIORITZEM LA SALUT!


La Intersindical-CSC demanem als responsables de la Funció Pública de la Generalitat de Catalunya que prioritzin la salut de les treballadores i els treballadors que desenvolupen la seva tasca a la ciutat de Lleida i els pobles del Baix Segrià, així com a en altres comarques i territoris directament afectats i confinats a dia d'avui com a conseqüència d’un rebrot de la Covid-19 i les que ho puguin ser en els propers dies i setmanes.

Cal una acció proactiva i no reactiva que impedeixi arribar a situacions sobre les quals no hi haurà possibilitat de fer marxa enrere.

No podem esperar a que canviïn decisions judicials que no entenen gens sobre salut pública. La Generalitat de Catalunya té competència plena en organització del treball dels seus empleats i les seves empleades públiques i, tal i com es va anunciar en la roda de premsa d’ahir diumenge, cal tornar al teletreball en tots els llocs de treball que no siguin considerats essencials per tal de garantir plenament la seguretat i salut laboral.

Intersindical-CSC Generalitat i Ens Adscrits

TEEI EN LLUITA!


Des de la Intersindical-CSC volem manifestar públicament el suport a la Plataforma d’Interines TEEI de Catalunya i a la lluita per una estabilitat laboral legítima, justa i necessària, així com contra una convocatòria d’oposicions que suposa un greuge per moltes de les treballadores que exerceixen aquest paper tan important a les escoles del nostre país.
Com a sindicat ens oferim a ajudar-les amb tot el que estigui a la nostra mà, a fer d’altaveu, a fer pressió i a servir d’eina d’organització i de lluita. Quedem a la seva disposició per seguir mantenint el contacte i treballar plegats en tot el que calgui per posar fi a aquesta situació i defensar una causa que també és nostra.
Reproduïm aquí a sota el seu manifest de denúncia de la situació perquè no hi ha ningú millor que elles per explicar-ho (també el trobareu descarregable al final de la pàgina juntament amb el comunicat publicat per la Plataforma el 29 de juny) i us animem a seguir-les a Twitter @InterinesTeei i a donar-los suport en la seva lluita. #CapTEEIalcarrer

divendres, 10 de juliol del 2020

Comissió Paritària General de prevenció de riscos laborals

AMB LA SALUT NO S'HI JUGA!


Des de la Intersindical-CSC expressem la nostra sorpresa i consternació pel rebuig de IAC-CATAC-USTEC, CCOO i UGT a assistir a la reunió de la Comissió Paritària General de Prevenció de Riscos Laborals perquè, per primera vegada, hi hem estat convocats nosaltres. Hi tenim representació perquè els resultats de les darreres eleccions sindicals ens atorguen presència a la Mesa General de Negociació de personal funcionari.

No participar en aquesta comissió en el context de la pandèmia que estem vivint és una irresponsabilitat que ens fa pensar si realment volen defensar els interessos dels treballadors i de les treballadores o només volen perpetuar estructures de poder. Exigim a aquests sindicats que respectin la democràcia i participin per treballar per a la salut de tothom.

dimecres, 1 de juliol del 2020

Nova Instrucció 6/2020


Resum i valoració de la Intersindical-CSC
(Podeu llegir-la sencera fent clic AQUI)

La Intersindical-CSC fem una valoració negativa d’aquesta darrera instrucció perquè:

- Som en situació de pandèmia mundial no controlada i la Instrucció sembla haver estat feta per una fase de suposada normalitat anomenada “represa” en la qual encara no hi som.
- El principal canvi de fons és passar a la modalitat presencial com a sistema de treball ordinari i no a l’inrevés, on el teletreball era el sistema prioritari.
- No hi ha l’acord de les organitzacions sindicals.
- Deixa a criteris subjectius d’àmbit departamental, i fins i tot de cada unitat, una diversitat enorme d’aspectes organitzatius que provocarà condicions laborals diferents en funció del lloc de treball.
- La conciliació de la vida laboral, personal i familiar no queda resolta. Es pot fixar un màxim de 5 dies en la modalitat de teletreball en determinades situacions però això no treu que puguin ser menys o fins i tot cap els dies que es treballin en aquesta modalitat segons criteris subjectius de la unitat on es treballi.
- Molta rigidesa i discrecionalitat quant al gaudiment de vacances i permisos amb el manteniment de períodes de gaudiment obligatoris.
- Possibilitat de patir canvi de centre de treball, torns, horaris especials i canvis d’adscripcions segons les necessitats dels serveis.

Pel que fa al decret, aquí us facilitem un resum dels principals aspectes: