Us fem un
resum de la reunió de la Comissió Paritària de riscos laborals amb l’únic punt
de l’ordre del dia de desenvolupar el Pla de mesures de retorn al treball que
cada departament haurà de fer servir com a base per a la reincorporació del seu
personal.
Aquest Pla ha
de servir de referència a tots els departaments i organismes autònoms sens
perjudici de les mesures específiques que puguin establir en els seus plans de
reincorporació a la feina.
Totes les
organitzacions sindicals demanem la màxima participació dels òrgans de consulta
i participació en matèria de prevenció de riscos laborals així com que totes les delegades i delegats
de prevenció participin activament en aquests plans de retorn del personal en
els comitès de seguretat i salut laboral de cada Departament.
Quan es farà el retorn?
Encara no ha
arribat l’hora. De moment es prioritzarà encara el teletreball i no es
procedirà al desconfinament fins que l’autoritat sanitària catalana així ho
consideri oportú i atenent l’evolució de la pandèmia.
A més, des de
la Intersindical-CSC es vetllarà perquè tots els protocols que cal seguir i
equips de protecció individual i col·lectius estiguin garantits abans de
qualsevol incorporació al lloc de treball.
Com ha de ser aquest retorn?
El retorn
segons la Intersindical-CSC ha de ser progressiu, en diverses fases tot i
mantenint els equips mínims necessaris en un primer moment per tal de garantir
les distàncies mínimes de seguretat. Està prevista la possibilitat d’establir
diversos equips de treball i fins i tot horaris i jornades diferents per evitar
coincidència a l’hora d’entrada i sortida del personal.
Què inclou aquest Pla de mesures?
Malgrat que el Pla encara es troba en fase d’elaboració i,
per tant, incorporarà canvis especialment arran de les peticions que hem fet
des de les organitzacions sindicals, la Intersindical-CSC considera
indispensable la formació i la informació prèvia de totes aquestes mesures al
conjunt de treballadores i treballadors abans de la incorporació al lloc de
treball.



