dijous, 23 de gener del 2020

NOTA INFORMATIVA SOBRE L'INCREMENT RETRIBUTIU DE TREBALLADORS/ES PÚBLICS/QUES 2020


La Intersindical-CSC considera del tot insuficient la pujada salarial del 2% prevista pel personal del sector públic el 2020 per eixugar la pèrdua de poder adquisitiu patida des de l’inici de la darrera crisi econòmica.
També som contraris a l’estatalització de la negociació col·lectiva, imposada per l’Estat i els sindicats espanyols, que deixa un marge de negociació gairebé nul a la resta d’administracions públiques. Recordem per exemple que l’IPC català sempre sol ser més alt que l’espanyol (una dècima més el 2019). Si aquí treballem, aquí decidim: no volem perdre més poder adquisitiu!
El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat el Reial decret llei 2/2020, de 21 de gener de 2020, pel qual s’aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l’àmbit de el sector públic. Aquests són els aspectes més importants a tenir en compte:
  • La pujada és del 2%, efectiva des de l’1 de gener. Per tant, si no ve reflectida en la nòmina de gener, quan es cobri s’ha d’incloure tot l’augment acumulat des de l’inici de l’any. En cas contrari, s’haurà de fer la corresponent reclamació.
  • El sou es pot incrementar un altre 0.3% de fons addicionals per a millores de la productivitat o l’eficiència, revisió de complements específics entre llocs amb funcions equiparables, homologació de complements de destí o aportació a plans de pensions. Tot això s’ha negociar entre els sindicats i l’administració corresponent.
  • El fons d’acció social NO podran tenir cap increment al 2020 en relació al 2019.
  • Si el càlcul de creixement del PIB espanyol del 2019, que és publica durant el primer trimestre 2020, és superior al 2,5%, l’1 de juliol del 2020 s’incrementarà la retribucions un 1% més. Aquest creixement del PIB és molt difícil que s’assoleixi ja que les previsions actuals que estimen un PIB del 2% per al 2019.

dimarts, 21 de gener del 2020

RESUM MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I TÈCNIC 20/01/2020




   1.    Borsa de treball de personal dels cossos subaltern, auxiliar i administratiu de centres i serveis educatius
La Mesa Sectorial de Negociació acorda el redactat que regula la borsa dels cossos subaltern, auxiliar i administratiu de centres docents i serveis educatius.
La posada en marxa d’aquesta borsa es farà quan abans millor tenint en compte que prèviament s’ha de publicar l’Acord de Govern i enllestir el programari que gestionarà la borsa.
Si voleu consultar el text sencer feu clic aquí.
A mode de resum us informem que la borsa estarà constituïda per tres blocs:
a.    Bloc 1: personal que hagi estat declarat apte i sense plaça en la darrera convocatòria del procés selectiu corresponent, per aquest ordre:
1r Personal que hagi treballat o treballi a centres i serveis educatius del Departament, ordenat pel temps de serveis prestats.   
2n Personal que hagi treballat o treballi en altres departaments, també ordenat pel temps de servei.
3r Persones que no hagi prestat serveis a la Generalitat, ordenats per la puntuació de la prova d'accés a la borsa.
b.    Bloc 2: persones no incloses en el bloc anterior que hagin prestat serveis en el mateix cos en els darrers 8 anys. Ordenat primer pel temps de serveis prestats en centres i serveis educatius i a continuació el personal ordenat pel temps de serveis prestats en altres llocs del mateix cos.
c.     Bloc 3: persones que s’inscriguin a través d’alguna convocatòria del Departament d’Educació. L’ordenació es farà segons la puntuació prevista en la convocatòria.

D’altra banda, la representació sindical ha demanat els aclariments següents dels diferents punts de la normativa de la borsa:
-       Punt 1: quan es parla de cobrir vacants volem saber si es tindrà en compte les peticions de comissions de serveis sol·licitades per personal funcionari de carrera. Se’ns contesta que efectivament està previst.
-       Punt 4 i 5: demanem si s’avisarà de l’existència d’aquesta borsa al personal que hagi aprovat el darrer procés selectiu sense plaça i potser actualment no estigui treballant a l’Administració (per exemple, la darrera convocatòria del cos subaltern és de 2008). Els responsables del Departament ens comuniquen que sí que està previst fer-ho.
-       Punt 13: demanem aclarir sobre els aspectes a puntuar en l’avaluació de l’acompliment què s’entén per “activitat extraordinària” i si això està vinculat a la realització d’hores extraordinàries. Ens contesten que no ja que va lligat a feines puntuals i extraordinàries dins de la mateixa jornada laboral.