Divendres passat el Govern de l'estat va aprovar l'avantprojecte de llei de reforma de l'Administració local. La Generalitat, que ja fa mesos que prepara el seu, vol aprovar també aquesta reforma al més aviat possible.
La Intersindical-CSC veu en aquesta reforma un conjunt de mesures de racionalització necessàries, però també un seguit d'efectes negatius per a la prestació dels serveis més immediats que rep la ciutadania.
Un primer concepte que ens fa pudor de cremat és el cost estàndard dels serveis. Sembla ser que l'Administració de l'estat ha rebaixat molt el to en aquest aspecte, per les mateixes reticències de l'Administració local. En canvi, en el projecte de la Generalitat s'hi manté, de forma que les administracions locals que no puguin assolir aquest estàndard veuran com la competència sobre el servei passarà a una Administració supramunicipal (comarca o vegueria). Mantindrà la qualitat aquest servei prestat des de més lluny? I les persones que el prestaven, on aniran a parar? Privatitzarà la prestació d'aquest servei l'administració a qui toqui assumir-lo? Com es fixarà el cost estàndard? Serà senzillament la proposició econòmicament més avantatjosa presentada en la licitació per a la seva gestió?



