Desenes de milers de persones, entre personal docent i investigador, personal d'administració i serveis i estudiants universitaris i de secundària s'han manifestat avui a partir de la una del migdia pels carrers de Barcelona, per mostrar el seu desacord amb la política pública de retallades, augments de taxes i de canvi del model de governança de les universitats.
La Intersindical-CSC ha convocat aquesta jornada de vaga, tant per al personal docent i investigador com per al personal d'administració i serveis de les universitats públiques catalanes, juntament amb altres organitzacions sindicals amb representació en aquest àmbit.
La precarització cada cop més gran de la vida a la universitat, l'encariment de les matrícules i les taxes, l'empitjorament de les condicions de recerca i d'ensenyament, així com la possibilitat d'acomiadaments de personal i el nou model de gestió instaurat han estat els motius d'aquesta jornada de lluita, que s'emmarca en el conjunt d'accions en les quals el nostre sindicat participa activament, contra les retallades i per uns serveis a la ciutadania públics i de qualitat.





