dijous, 20 de desembre del 2012
dilluns, 17 de desembre del 2012
LES TREBALLADORES I TREBALLADORS PÚBLICS MOSTREM EL NOSTRE MALESTAR EN LA CONSTITUCIÓ DEL PARLAMENT DE CATALUNYA
La Plataforma Sindical dels Treballadors Públics
de Catalunya, de la qual és membre constituent la Intersindical-CSC, ha convocat una concentració a l'hora de l'entrada dels diputats electes a la constitució del Parlament. Una representació de la Plataforma ha parlat amb el president en funcions i li ha fet arribar les nostres inquietuds envers la prolongada situació de retallades en els serveis públics i en les nostres condicions de treball, mitjançant un manifest unitari.
En aquest manifest diem que "esperem d'aquesta legislatura que avui comença un impuls decidit a favor dels drets dels ciutadans, de defensa dels treballadors com a motor del necessari creixement econòmic".
També denunciem que "no es pot donar un servei públic digne sense el respecte a la dignitat de qui el presta i refermem la nostra absoluta oposició al desmantellament dels servei públic, als acomiadaments i a les retallades indiscriminades de drets".
En aquest manifest també reclamem un compromís ferm i decidit per la negociació i el diàleg, en defensa d'un servei públic de tots i per a tothom, i mostrem la nostra preocupació per les recents afirmacions del Govern en funcions que semblen presagiar la continuïtat en les nefastes polítiques que ens han portat on estem ara.
En aquest manifest diem que "esperem d'aquesta legislatura que avui comença un impuls decidit a favor dels drets dels ciutadans, de defensa dels treballadors com a motor del necessari creixement econòmic".
També denunciem que "no es pot donar un servei públic digne sense el respecte a la dignitat de qui el presta i refermem la nostra absoluta oposició al desmantellament dels servei públic, als acomiadaments i a les retallades indiscriminades de drets".
En aquest manifest també reclamem un compromís ferm i decidit per la negociació i el diàleg, en defensa d'un servei públic de tots i per a tothom, i mostrem la nostra preocupació per les recents afirmacions del Govern en funcions que semblen presagiar la continuïtat en les nefastes polítiques que ens han portat on estem ara.
dilluns, 10 de desembre del 2012
Davant els atacs al català, insubmissió!
Des de la Intersindical-CSC condemnem amb indignació i fermesa el nou
atac contra la llengua catalana i la convivència que està duent a terme
l'estat espanyol.
Així mateix instem la comunitat educativa, institucions i conjunt de la ciutadania a no acatar les noves imposicions contra la llengua catalana. Fem una crida a la insubmissió civil per fer front a la negació que se'ns imposa.
Des de l'estricta radicalitat democràtica hem d'avançar, com un sol poble, cap a la independència i la justícia social.
Així mateix instem la comunitat educativa, institucions i conjunt de la ciutadania a no acatar les noves imposicions contra la llengua catalana. Fem una crida a la insubmissió civil per fer front a la negació que se'ns imposa.
Des de l'estricta radicalitat democràtica hem d'avançar, com un sol poble, cap a la independència i la justícia social.
Com a primer pas la Intersindical-CSC fa una crida a
la participació a totes les concentracions en defensa del català i en contra de
la política espanyolitzadora del partit popular. La convocatòria de protesta ha
estat organitzada per la plataforma Som Escola de la qual la Intersindical-CSC
en forma part.
Les concentracions tindran lloc
dilluns 10 de desembre. A Barcelona la convocatòria és a les 18.30 h. a la Plaça
de Sant Jaume. Paral·lelament a la convocatòria de Barcelona, n'hi haurà més en
d'altres viles i ciutats catalanes. Podeu consultar actualitzat a partir de
dilluns matí al web de somescola.
dijous, 22 de novembre del 2012
dimarts, 20 de novembre del 2012
ELECCIONS 25 N: Propostes sobre Funció Pública
Per
si és del vostre interès teniu a l'enllaç de sota un recull de l'EAPC
sobre propostes en matèria de Funció Pública dels diferents partits
polítics amb representació parlamentària que es presenten en les
eleccions del 25 N:
dimarts, 13 de novembre del 2012
MOBILITZACIÓ VAGA 14 N A BARCELONA CIUTAT
Aquesta nit del dia 13 hi ha previstes concentracions a
Mercabarna i a partir de la matinada, en cotxeres d’autobusos, estacions de
metro, dels FFCC i Renfe.
Relació dels principals piquets informatius a Barcelona,
caldria afegir-hi els piquets de barris i d’empreses:
1 Zona Franca a les 7:30
2 El Corte Ingles/Diagonal 7:30
3 Passeig de Gràcia/ Plaça Catalunya
4 Ciutat Vella 8h (Correus)
5 Hipercor 8:30
6 La
Maquinista 8:30
7 Diagonal Mar 7:45
8 Nou Barris (Pl. Llucmajor) 9:00
9 Plaça Glòries 8:00
Concentració dels principals piquets a Plaça Universitat, a
les 13:30.
MANIFESTACIÓ BARCELONA
18:00 Plaça Catalunya/Passeig de Gràcia
De la indignació a l’acció
MANIFESTACIÓ BARCELONA VAGA GENERAL 14N
-
Inici de la manifestació 18h Plaça Catalunya/Passeig de Gràcia.
-
17.30 Punt de trobada de la Intersindical-CSC per a la manifestació: Passeig de
Gràcia/Consell de Cent.
En
aquesta manifestació s'ha invertit el sentit habitual del recorregut, ja que
s'espera una gran afluència de persones. La manifestació començarà a la Plaça
Catalunya i anirà pujant per Passeig de Gràcia fins a Diagonal.
Els
serveis mínims de transport públic a la tarda són del 33% entre les 16.30 i les
20.30.
Anirem
informant d'altres punts de convocatòria de manifestació arreu del País.
Els
objectius d'aquesta convocatòria de Vaga General són els següents:
1.
- La retirada del projecte de pressupostos per al 2013 presentada al Parlament
Espanyol.
2.
- Manifestar el rebuig a les mesures i polítiques adoptades pels diferents
governs i administracions en relació a la crisi, i denunciar la seva ineficàcia
i caràcter antisocial.
3.
– Manifestar el rebuig al desmantellament dels Serveis Públics i de les
estructures de l’Estat del Benestar.
4.-
Rebutjar i denunciar la massiva destrucció d'ocupació i increment de la
precarietat propiciades i materialitzades per part dels poders econòmics i
empresarials.
5.
- Forçar un canvi radical de les polítiques públiques, econòmiques i
sociolaborals. Exigim un Marc Català de Relacions Laborals i de Protecció
Social.
dimecres, 7 de novembre del 2012
Declaració conjunta ANC - Sindicats sobre la Vaga General
Avui, 7 de novembre,
s’ha fet pública la declaració conjunta de l’ANC
i els sindicats convocants de la Vaga General 14 N: CCOO,
UGT, USOC i la Intersindical-CSC.
Els sindicats
reunits i l’ANC, des dels valors de la llibertat,
la dignitat, la democràcia de base i la justícia social,
afirmen que és imprescindible conjuminar esforços per
tal d’afrontar la greu crisi social i nacional que
afecta el país.
En aquesta
declaració s’acorda “fer reconeixement públic de la
necessitat de fonamentar en el principi del
Dret a decidir les transformacions
nacionals i socials que la majoria dels ciutadans i
ciutadanes de Catalunya necessiten i demanden”.
L’ANC donarà
suport a la convocatòria dels sindicats catalans i fa
una crida a la mobilització ciutadana el 14 N com a un
dia de Vaga Nacional, General i Social i que ha
estat convocada en als països del sud d’Europa i a la
qual Catalunya s’hi incorpora plenament des de la seva
realitat nacional.
Us adjuntem el text
sencer de la declaració conjunta (piqueu
ací).
dimarts, 6 de novembre del 2012
8 de Novembre - MARXA CONTRA LES RETALLADES
La Intersindical-CSC dóna suport a la
manifestació convocada per la Plataforma Sindical
Unitària de Catalunya i us convoca DIJOUS 8 DE
NOVEMBRE a les 17.30 davant de la Delegación del
Gobierno (carrer Mallorca cantonada Llúria). Des d’aquí,
la marxa contra les retallades arribarà fins a la Plaça
Sant Jaume.
La Intersindical-CSC manifesta el seu
rebuig a les polítiques dels governs i de les
administracions que sota l’aixopluc de la reducció del
dèficit imposada per la dictadura del mon financer estan
desmantellant els serveis públics i l’Estat del
Benestar. Cal un canvi radical en les polítiques
públiques, econòmiques i sociolaborals.
La Intersindical-CSC creu en un estat
de justícia social i això passa per la defensa
aferrissada dels serveis públics i de l’Estat del
Benestar dotats amb els recursos humans i econòmics
suficients i necessaris per ajudar als més necessitats
en temps de crisi.
Així mateix, és en aquest context que
també volem denunciar el dèficit fiscal que pateix
Catalunya i que agreuja encara més la insuficiència de
recursos per fer front a la crisi. Al nostre parer la
lluita social i la lluita nacional són dos elements
inseparables i irrenunciables.
dimarts, 30 d’octubre del 2012
EL GOBIERNO DEL PP CARREGA DE NOU: ELS ENS I ORGANISMES PÚBLICS PODRAN ACOMIADAR DES DE DEMÀ
(Agències, 30/10/2012)
Els ens, organismes i entitats del sector públic que estiguin en situació de dèficit o els pressupostos dels quals s'hagin reduït un 5% en l'exercici corrent o un 7% en els dos anteriors podran aplicar acomiadaments col·lectius entre el seu personal laboral des de demà.
Afectarà empreses públiques que estiguin en situació de dèficit o els pressupostos de les quals s'hagin reduït un 5% en l'exercici corrent o un 7% en els dos anteriors
Els ens, organismes i entitats del sector públic que estiguin en situació de dèficit o els pressupostos dels quals s'hagin reduït un 5% en l'exercici corrent o un 7% en els dos anteriors podran aplicar acomiadaments col·lectius entre el seu personal laboral des de demà.
Així ho fixa el Reial decret llei 1483/2012, que avui publica el BOE i que recull el nou reglament dels procediments d'acomiadament col·lectiu, de suspensió de contractes i de reducció de jornada.
D'acord amb el text, els funcionaris queden exclosos dels acomiadaments col·lectius, mentre que el personal laboral fix que hagués adquirit aquesta condició a través d'un procés tindran "prioritat de permanència" per a seguir en el seu lloc.
Les regulacions d'ocupació aplicables en les administracions públiques podran justificar-se per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció, tal i com estan previstes en el sector privat.
S'entendrà per causes econòmiques una "insuficiència pressupostària sobrevinguda i persistent per a la financiació dels serveis públics corresponents".
divendres, 26 d’octubre del 2012
Col•legis Oficials i Associacions fan públic un manifest a favor del dret a decidir
Col·legis Oficials i Associacions volem manifestar el nostre suport a:
1. La Resolució
del Parlament de Catalunya del passat dia 27 en el sentit de constatar
“la necessitat que el poble català pugui decidir lliurement i
democràticament el seu futur col•lectiu, com a única via per tal de
garantir el progrés social, el desenvolupament econòmic, l’enfortiment
democràtic i el foment de la cultura i la llengua pròpies” .
2.
Com a representants de professionals del nostre país, volem oferir la
nostra voluntat i disponibilitat per contribuir des de les nostres
institucions, a consolidar i a
impulsar el posicionament del Parlament amb totes aquelles aportacions
per permetin a Catalunya bastir-se d'instruments propis per fer possible
un autèntic progrés social, econòmic i cultural.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)








