Publica El País
Un de cada vuit llocs de treball perduts correspon al sector públic
Les administracions públiques van contribuir de manera notable en l'augment
de l'atur registrat a Catalunya el 2012. Ajuntaments, diputacions, Generalitat
i organismes associats van deixar sense feina a 23.000 persones l'any passat,
fet que suposa un 12% del total d'ocupació destruït, segons l'Enquesta de
Població Activa (EPA) que va publicar ahir l'Institut Nacional d'Estadística
(INE). El 2011, la pèrdua d'ocupació en el sector públic no va arribar ni a
l'1%.
Un dels expedients de regulació d'ocupació (ERO) més sonats va ser el de
l'Incasòl el passat estiu, amb 173 acomiadaments. Però el salt fins als 23.000
acomiadats només pot explicar-se per un degoteig silenciós, servei a servei.
Les víctimes han estat les diferents modalitats de contractació que té
l'Administració si es resten els funcionaris: laborals i, sobretot, interins.
