dijous, 13 d’agost del 2015
El burnout, o síndrome d'estar cremat a la feina
La síndrome d'estar cremat a la feina és una patologia producte de la interacció del treballador amb determinades condicions psicosocials del treball, no d'una deficiència en la personalitat de l'individu. I aquesta síndrome no només té conseqüències negatives per al treballador; també pot afectar seriosament a la pròpia organització. Per prevenir i evitar l'aparició del burnout és fonamental identificar i avaluar els riscos d'origen psicosocial, i adoptar les corresponent mesures preventives, tant organitzatives com individuals.
Què és el
burnout?
El burnout,
o síndrome d'estar cremat a la feina pot definir-se com una doble resposta a
l'estrès laboral crònic que consisteix en:
- Experimentar actituds i sentiments negatius cap a les persones amb les que es treballa i cap al propi rol professional.
- Sensació de trobar-se emocionalment esgotat.
Aquesta
resposta passa amb més freqüència en:
- Professionals que treballen en contacte directe amb usuaris, pacients o clients.
- Professions que suposen gran implicació emocional.
- Professions de gran responsabilitat.
Diferències
entre estrès laboral i burnout:
- Estrès: sobre-implicació de l'individu, hiperactivitat emocional, esgotament físic, danys fisiològics, pot tenir efectes positius en exposicions moderades.
- Burnout: falta d'implicació, embotiment
emocional, danys emocionals, esgotament psíquic, només té efectes
negatius.
diumenge, 9 d’agost del 2015
CONDOL PER LA MORT DEL COMPANY SERGI BEBERIDE
La Federació d'Administracions Públiques de la Intersindical-CSC vol fer arribar a la família del company Sergi Beberide el nostre pesar per la seva pèrdua, i també, com no pot ser d'una altra manera, a la seva altra gran família, la CATAC-IAC. Compartim el vostre dolor perquè se'ns n'ha anat un company lleial i una persona bona i noble.
Mai podrem oblidar totes les coses que hem fet junts i que compartíem amb ell la immensa majoria d'ideals i motius de lluita. Però, sobretot mai podrem oblidar que era una gran persona i el seu inequívoc compromís al servei de la classe treballadora.
Company Sergi, continuaràs per sempre en el nostre record. Persones com tu se'n poden anar , però mai no s'obliden. Fins la victòria sempre!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)


