dimarts, 16 de juny del 2020

MESA SECTORIAL DE NEGOCIACIÓ - JUNY


Proposta de creació d’un grup de treball per a l’assoliment de la reducció de les taxes d’interinitat
La Intersindical-CSC presentem la proposta d’iniciar un nou grup de treball per a solucionar la problemàtica de l’abús de la temporalitat a l’administració pública.

Un cop conegudes la sentència del TJUE sobre la responsabilitat de les administracions públiques en l’abús de la temporalitat del personal interí i les recents sentències 252/2020 del Tribunal Contenciós Administratiu d’Alacant i la STS 1278/2020, queda palès el fracàs del PESCO en l’objectiu de la reducció de la taxa de temporalitat i establir la responsabilitat de l’Administració.

Per aquest motiu la Intersindical-CSC plantegem, en el marc de la Mesa Sectorial de Negociació del personal tècnic i administratiu, l’inici d’un procés de negociació entre l’Administració de la Generalitat i la representació social per valorar crear un marc de negociació davant la situació actual, més enllà dels actuals PESCO (que eren previs a la sentència del TJUE i de la sentencia del tribunal d’Alacant), per procurar trobar una sortida acordada, sent proactius, sense esperar la transposició normativa, i evitar iniciar un procés de judicialització del conflicte. Una vegada vist que en el calendari facilitat en el Grup de Treball de la setmana passada, en cap cas en un termini raonable es reduiria la temporalitat i interinitat al 8% que estableix com a recomanable la Unió Europea.

Tenim instruments dins de la legislació actual que no s’han utilitzat i que podrien formar part de la solució, com ara la utilització del concurs de mèrits per l’accés a la funció pública que permet l’art. 61 de l’EBEP.

divendres, 12 de juny del 2020

Grup de Selecció i Provisió de llocs de treball

Selecció i provisió de llocs de treball
Alguna cosa es mou, però no tot!
Alguna cosa es mou
Després que les administracions públiques hagin assimilat la sentència de 19 de març C-103/18 i 429/2018 del TJUE sobre l’abús de les administracions vers la temporalitat del personal interí, alguna cosa es comença a moure.

D’una banda, en un termini de dos mesos, el Ministeri de la Funció Pública, juntament amb les administracions autonòmiques i locals, han de presentar un esborrany de la reforma de l’EBEP. Bàsicament s’actuarà en dos eixos: la inclusió de la nova modalitat del teletreball i la responsabilitat de les administracions i els/les seus/seves gestors/es quant a l’incompliment de les previsions normatives pel que fa al control de la temporalitat.

També tenim una primera sentència inspirada en la resolució del TJUE del Tribunal núm. 4 del contenciós administratiu d’Alacant que obliga l’Ajuntament d’aquesta localitat a reconèixer la condició a una funcionària interina d’empleada pública fixa amb subjecció al mateix règim d’estabilitat i immobilitat que tenen els funcionaris, sense adquirir la condició de funcionària de carrera.

Però no es mou tot!
En la reunió del grup de treball de Selecció i Provisió de la Funció Pública se’ns ha lliurat la previsió dels processos selectius i concursos general que podeu consultar AQUÍ. A banda de la previsió, us llistem les qüestions més destacades de la reunió d’avui:
  • NOTES PROMOCIÓ INTERNA COS ADMINISTRATIU: les notes de la promoció interna especial (PIE) del Cos administratiu han de sortir entre juliol i setembre (són només 400 exàmens, però creiem que sortiran al setembre).
  • COS SUPERIOR: la publicació de persones admeses i excloses serà a finals d’aquest mes, quan el compromís era fer-ho el dia 1 de juny. La previsió de les proves passa al segon trimestre de 2021.
  • OFERTA PÚBLICA COS ADMINISTRATIU: l’oferta d’ocupació pública del Cos administratiu 2017 s’afegeix a la de la convocatòria del PESCO en una única convocatòria, amb el posicionament en contra de totes les organitzacions sindicals.
  • COS SUBALTERN: s’ajustaran les convocatòries del Cos subaltern per fer coincidir la de personal de difícil integració laboral (DIL) amb la convocatòria ordinària.
  • COS D’AGENTS RURALS: convocatòria de 50 agents cap a finals de juny i finalització del procés de sotsinspector a finals de juliol.
  • COS DE BOMBERS: lamentablement, no ha assistit cap representant del Departament d’Interior i no ens han informat de cap previsió, en especial de la convocatòria d’oposicions que tenia prevista la primera prova el mes de maig.