Alguna cosa es mou
Després que les administracions públiques hagin assimilat la sentència de 19 de març C-103/18 i 429/2018 del TJUE sobre l’abús de les administracions vers la temporalitat del personal interí, alguna cosa es comença a moure.
D’una banda, en un termini de dos mesos, el Ministeri de la Funció Pública, juntament amb les administracions autonòmiques i locals, han de presentar un esborrany de la reforma de l’EBEP. Bàsicament s’actuarà en dos eixos: la inclusió de la nova modalitat del teletreball i la responsabilitat de les administracions i els/les seus/seves gestors/es quant a l’incompliment de les previsions normatives pel que fa al control de la temporalitat.
També tenim una primera sentència inspirada en la resolució del TJUE del Tribunal núm. 4 del contenciós administratiu d’Alacant que obliga l’Ajuntament d’aquesta localitat a reconèixer la condició a una funcionària interina d’empleada pública fixa amb subjecció al mateix règim d’estabilitat i immobilitat que tenen els funcionaris, sense adquirir la condició de funcionària de carrera.
Però no es mou tot!
En la reunió del grup de treball de Selecció i Provisió de la Funció Pública se’ns ha lliurat la previsió dels processos selectius i concursos general que podeu consultar AQUÍ. A banda de la previsió, us llistem les qüestions més destacades de la reunió d’avui:
- NOTES PROMOCIÓ INTERNA COS ADMINISTRATIU: les notes de la promoció interna especial (PIE) del Cos administratiu han de sortir entre juliol i setembre (són només 400 exàmens, però creiem que sortiran al setembre).
- COS SUPERIOR: la publicació de persones admeses i excloses serà a finals d’aquest mes, quan el compromís era fer-ho el dia 1 de juny. La previsió de les proves passa al segon trimestre de 2021.
- OFERTA PÚBLICA COS ADMINISTRATIU: l’oferta d’ocupació pública del Cos administratiu 2017 s’afegeix a la de la convocatòria del PESCO en una única convocatòria, amb el posicionament en contra de totes les organitzacions sindicals.
- COS SUBALTERN: s’ajustaran les convocatòries del Cos subaltern per fer coincidir la de personal de difícil integració laboral (DIL) amb la convocatòria ordinària.
- COS D’AGENTS RURALS: convocatòria de 50 agents cap a finals de juny i finalització del procés de sotsinspector a finals de juliol.
- COS DE BOMBERS: lamentablement, no ha assistit cap representant del Departament d’Interior i no ens han informat de cap previsió, en especial de la convocatòria d’oposicions que tenia prevista la primera prova el mes de maig.
Aquest tema genera entre el personal opinions oposades: hi haurà qui ja els va bé aquest endarreriment però també hi haurà molta gent (especialment en el cos administratiu) que veuran com un greuge i un perjudici aquesta demora.
Propostes de la Intersindical-CSC
Davant d’aquesta situació i aquests fets la Intersindical-CSC tenim clar que:
- L’administració ha estat la responsable d’aquesta situació i, per tant, ha d’assumir la seva responsabilitat, tal i com estableix la sentència del TJUE.
- Elaborar un Pla d’estabilitat més enllà del PESCO del qual ja hem comprovat que no ha servit per reduir la taxa d’interinitat al 8%. Un nou Pla que estabilitzi places però també persones, un nou Pla que eviti la judicialització de l’accés a la funció pública.
- Garantir el dret a la carrera professional i a la promoció interna del personal funcionari de carrera.
- Aprofitar la reforma de l’EBEP per possibilitar aquest nou Pla, tot i que ja existeixen solucions com que, a través d’una llei, es puguin utilitzar sistemes per a la selecció de personal com el concurs de mèrits.
- Reformar la Llei de la Funció Pública catalana, per tal de recollir totes les possibilitats que ara mateix ofereix l’EBEP, com ara el dret a la carrera professional i les futures com la limitació de la temporalitat, la responsabilitat dels gestors i de les gestores i l’obligació de la periodicitat de processos selectius i concursos de trasllats.
SEGUIREM INFORMANT!
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada