Han estat nombroses les ocasions en què la Junta de Personal del SOC hem estès la mà per negociar.
Tots els sindicats que hi formem part, per compromís i per responsabilitat, hem ofert el nostre suport i la nostra col·laboració, i especialment, en aquests moments excepcionalment difícils per a la nostra societat.
Nogensmenys, exigim respecte envers els òrgans legals de representació dels treballadors i les treballadores.
Considerem que no és de rebut la manca d'informació que estem patint, el fet de desconvocar una reunió del Comitè de Seguretat i Salut (CSSL) a darrera hora, sense donar-nos cap tipus d’explicacions, mentre es fan córrer informacions diverses i contradictòries mitjançant persones que no tenen cap representativitat legal dels treballadors i treballadores del SOC.
“PROU D’ACUDITS DEL TELÈFON, PROU DE RÀDIO MACUTO AL SOC”
Cal utilitzar els canals de comunicació que estableix la normativa, ja sigui mitjançant la Junta de Personal o bé mitjançant el Comitè de Seguretat i Salut, segons correspongui. Volem ser informats a priori i no pas a cosa feta, i que es compti amb nosaltres no només quan les decisions ja estan preses. Seguir com fins ara només pot portar-nos a situacions no desitjades.
La seguretat i salut dels treballadors no són un joc: cal que les i els representants sindicals tinguem el lloc que ens pertoca, tant en la definició i negociació de les noves estratègies com en les accions que s’hauran d’afrontar a nivell laboral. Farem el que calgui per a què es respectin els drets laborals i sindicals de totes les treballadores i treballadors del SOC.
La Junta de Personal diem PROU, així NO
No n’hi ha prou amb bones paraules. Volem respecte, tenir veu, i exercir les tasques per a les quals vam ser escollits. En cas contrari, la Junta prendrà les mesures i decisions que consideri oportunes.
|