dijous, 17 de novembre del 2016
dijous, 1 de setembre del 2016
11 de setembre - Estàs a punt?
Ja hi tornem a ser. Un any més som a les portes d'una nova Diada de l'Onze de Setembre que exigeix el millor de tots nosaltres per a fer possible un clam cívic, democràtic i pacífic per la República Catalana i en defensa de les institucions, la cultura i la llengua del nostre país.
Tu has fet possible arribar on som. Per primera vegada a la nostra història tenim un Parlament i un Govern amb majoria sobiranista. I ho hem aconseguit gràcies a tu i a l'esforç i determinació de milers de persones.
Venim d'omplir les urnes del 27S i aquesta Diada tornarem a omplir el carrer. Concretament els carrers de Barcelona, Lleida, Tarragon
La República Catalana és a punt de néixer. Ara ningú pot fallar!
Estem a punt!
divendres, 3 de juny del 2016
Permís eleccions 26J
El diumenge dia 26 de juny de
2016 les empreses han de concedir a les persones treballadores que tinguin la
condició d'electors i que no gaudeixin en aquesta data del descans setmanal
d'acord amb el que preveu l'article 37.1 del Reial decret legislatiu 2/2015, de
23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels
treballadors, un permís de com a màxim quatre hores dins de la jornada laboral
que els correspongui perquè puguin exercir el seu dret al vot en les eleccions
al Congrés dels Diputats i al Senat.
El permís esmentat té caràcter
de no recuperable i es retribueix amb el salari que correspondria a la persona
treballadora si hagués prestat els seus serveis normalment.
Accedeix al DOGC
divendres, 20 de maig del 2016
dijous, 28 d’abril del 2016
Les derivacions de pacients a la clínica privada, hospital per hospital
El conseller de Salut, Toni Comín, ha posat fil a l’agulla al seu pla de “desprivatització” de la sanitat pública que, en gran part, passa per evitar les derivacions de pacients entre hospitals públics i privats. Comín ha anunciat en seu parlamentària una proposta per als hospitals del Vallès que passa perquè tres centres sanitaris públics –l’Hospital Parc Taulí de Sabadell, el Consorci Sanitari de Terrassa i la Mútua de Terrassa– assumeixin l’activitat que fins ara desenvolupaven els privats Clínica del Vallès i Hospital General de Catalunya. En total, hauran d’evitar les derivacions i assumir l’atenció de més de 5.000 pacients. Per fer-ho, hauran d’obrir cinc quiròfans durant tot el dia –ara només ho feien al matí– i hauran d’oferir 68 llits més.
dijous, 25 de febrer del 2016
La Intersindical-CSC guanya sobradament les eleccions sindicals a l'Hospital de Berga
Publica Nació digital
Aquest sindicat passa de tenir un
representant a cinc
La participació ha arribat al
82%, "molt notable", segons fonts del centre
La Intersindical-CSC ha guanyat sobradament aquest
dimecres les eleccions sindicals que se celebraven a l'hospital i la residència
Sant Bernabé de Berga. D'un representant, n'ha passat a tenir cinc, una xifra
que el situa com la força majoritària del Comitè d'Empresa, tot i no tenir
majoria absoluta.
Fins el moment, el sindicat majoritari en aquest ens era
la UGT, que disposava de la presidència i de la secretaria. Després d'aquestes
eleccions, però, aquest sindicat s'ha quedat amb dos representants, igual que
USAE i el Sindicat d'Infermeria SATSE, mentre que CCOO i Metges de Catalunya
n'han obtingut un cadascun.
A banda, però, una de les principals sorpreses de la nit
ha estat l'elevada participació, concretament, del 82%, segons han informat a NacióBerguedà fonts de
Recursos Humans de l'hospital. Aquesta, han dit, ha estat "molt
notable" i bastant superior a la que s'havia aconseguit en anteriors
comicis sindicals.
Des de RH, també han volgut agrair el bon ambient que
s'ha viscut aquest dimecres durant tota la jornada electoral, tant als
sindicats, com als membres de la mesa, i també a tots els treballadors dels dos
centres, prop de 300, que han estat cridats a les urnes.
L'única mesa electoral que hi havia ha obert a les 7.00
del matí i, per poder cobrir tots els torns, ha estat activa fins les 21.00
hores. Com que només n'hi havia una, però, s'ha hagut de desplaçar a la
residència, i la cobertura de les dues instal·lacions s'ha fet de manera
repartida durant tot el dia.
dimarts, 23 de febrer del 2016
El Govern i els sindicats de la Funció Pública arriben a un acord parcial per recuperar els dies de vacances per antiguitat i els dies d'assumptes personals
Publica Gencat
La Mesa s'emplaça a una nova reunió el proper 7 de
març per fixar un calendari per al retorn de la part pendent de la paga extra
de l'any 2012
L'acord de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics inclou dues
jornades addicionals d’assumptes personals a partir del sisè trienni i un màxim
de quatre dies de vacances en funció dels anys de servei a l’Administració
El
Govern i els representants sindicals de la Funció Pública han arribat a un
acord parcial en el marc de la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics
per millorar les condicions de treball dels empleats de l’Administració
catalana en matèria de dies de vacances per antiguitat i dies d’assumptes
personals per antiguitat.
En declaracions a la sortida de la sessió de la Mesa celebrada aquest matí a la seu del Departament de Governació, la secretària d'Administració i Funció Pública, Meritxell Masó, ha emmarcat l’acord parcial d’avui en el procés de “retorn dels drets i les condicions dels treballadors públics, que es va iniciar l’any passat amb la restitució de la segona paga extraordinària l’any 2015 i la supressió de la rebaixa del 15% de l’horari i el sou dels treballadors interins”. Meritxell Masó ha explicat també que, a més d’aquest acord, la Mesa “s’ha emplaçat a una nova reunió el proper 7 de març per treballar en el retorn de la paga extraordinària de 2012 i marcar unes dates de devolució esglaonada durant els anys 2016, 2017 i el primer trimestre de 2018 en funció de la situació pressupostària i financera de la Generalitat”.
divendres, 22 de gener del 2016
El Parlament ha aprovat per unanimitat el retorn de la paga extra del 2012 als treballadors/es públics
El Parlament ha aprovat aquest dimecres 20 de gener, per unanimitat una proposta de resolució que
estableix el retorn de la paga extra retallada el 2012 als treballadors
públics entre aquest any i, com a màxim, el primer trimestre del 2018. La Mesa
de la Funció Pública decidirà si el pagament serà esglaonat o no i com es
calendaritzarà.
L'oposició en bloc, inclosa la CUP, reclamava
inicialment en la seva proposta que es retornés la paga al llarg del 2016, però
JxSí s'hi va oposar al·legant que el desemborsament d'uns 440 MEUR és
insostenible en aquests moments i va presentar una esmena a la resolució
original.
Fruit de les intenses negociacions entre els grups i
els sindicats, s'ha arribat a l’acord. L'esmena acordada per part de tots els
grups estableix que "de manera gradual" es retorni la paga extra
retallada l'any 2012 al sector públic.
El calendari d'abonament serà dissenyat per la Mesa
de la Funció Pública, que aplega representants de la Generalitat i els
sindicats. Malgrat tot, el compromís és ingressar "el que resta de la paga
de 2012 entre 2016 i 2017, fixant com a límit per la seva liquidació íntegra
com a màxim el primer trimestre de 2018", segons recull el text.
A més, el text també insta el Govern a presentar un
calendari per recuperar la totalitat dels dies de permís i vacances per raó
d'antiguitat en l'exercici 2016, i establir un calendari de pagament per a les
pagues eliminades els anys 2013 i 2014 i també per al restabliment de la resta
de drets laborals i socials suspesos.
dimecres, 20 de gener del 2016
Oxfam denuncia que ja només 62 persones posseeixen la mateixa riquesa que la meitat de la població mundial
L'augment descontrolat de la desigualtat ha creat un
món en el qual tan sols 62 persones posseeixen tanta riquesa com 3.600 milions
de persones, la meitat de la població mundial, segons adverteix Oxfam en el seu
informe Una economia al servei de
l’1%, publicat avui a nivell internacional. Segons Oxfam, fa
cinc anys aquesta xifra ascendia a 388 persones.
A dos dies de la reunió anual de líders polítics i
econòmics a Davos (Suïssa), l'informe posa de manifest que, des de 2010, els
ingressos de la meitat de la població s'han reduït en un bilió de dòlars,
el que suposa una caiguda del 41%. Mentrestant, la riquesa de les 62
persones més riques del planeta ha augmentat en més de 500.000 milions de
dòlars.
Oxfam fa una
crida perquè es prenguin mesures urgents contra la crisi de la desigualtat
extrema, que posa en perill tot el progrés realitzat al llarg dels últims 25
anys en la lluita contra la pobresa.
L'informe
també mostra com la desigualtat afecta de manera desproporcionada a les dones;
de les 62 persones més riques del món, 53 són homes i només 9 són dones. La
major desigualtat d'ingressos condiciona l'accés de les dones a serveis
sanitaris, educació, participació en el mercat laboral i representació en les
institucions. També s'ha demostrat que la bretxa salarial entre homes i
dones és més gran en societats més desiguals, i que la majoria dels
treballadors pitjor remunerats del món són dones, exercint les ocupacions més
precàries.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)









