dimecres, 20 de gener del 2016

Oxfam denuncia que ja només 62 persones posseeixen la mateixa riquesa que la meitat de la població mundial



L'augment descontrolat de la desigualtat ha creat un món en el qual tan sols 62 persones posseeixen tanta riquesa com 3.600 milions de persones, la meitat de la població mundial, segons adverteix Oxfam en el seu informe Una economia al servei de l’1%, publicat avui a nivell internacional. Segons Oxfam, fa cinc anys aquesta xifra ascendia a 388 persones.

A dos dies de la reunió anual de líders polítics i econòmics a Davos (Suïssa), l'informe posa de manifest que, des de 2010, els ingressos de la meitat de la població s'han reduït en un bilió de dòlars, el que suposa una caiguda del 41%. Mentrestant, la riquesa de les 62 persones més riques del planeta ha augmentat en més de 500.000 milions de dòlars.

Oxfam fa una crida perquè es prenguin mesures urgents contra la crisi de la desigualtat extrema, que posa en perill tot el progrés realitzat al llarg dels últims 25 anys en la lluita contra la pobresa.
L'informe també mostra com la desigualtat afecta de manera desproporcionada a les dones; de les 62 persones més riques del món, 53 són homes i només 9 són dones. La major desigualtat d'ingressos condiciona l'accés de les dones a serveis sanitaris, educació, participació en el mercat laboral i representació en les institucions. També s'ha demostrat que la bretxa salarial entre homes i dones és més gran en societats més desiguals, i que la majoria dels treballadors pitjor remunerats del món són dones, exercint les ocupacions més precàries.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada