L'augment descontrolat de la desigualtat ha creat un
món en el qual tan sols 62 persones posseeixen tanta riquesa com 3.600 milions
de persones, la meitat de la població mundial, segons adverteix Oxfam en el seu
informe Una economia al servei de
l’1%, publicat avui a nivell internacional. Segons Oxfam, fa
cinc anys aquesta xifra ascendia a 388 persones.
A dos dies de la reunió anual de líders polítics i
econòmics a Davos (Suïssa), l'informe posa de manifest que, des de 2010, els
ingressos de la meitat de la població s'han reduït en un bilió de dòlars,
el que suposa una caiguda del 41%. Mentrestant, la riquesa de les 62
persones més riques del planeta ha augmentat en més de 500.000 milions de
dòlars.
Oxfam fa una
crida perquè es prenguin mesures urgents contra la crisi de la desigualtat
extrema, que posa en perill tot el progrés realitzat al llarg dels últims 25
anys en la lluita contra la pobresa.
L'informe
també mostra com la desigualtat afecta de manera desproporcionada a les dones;
de les 62 persones més riques del món, 53 són homes i només 9 són dones. La
major desigualtat d'ingressos condiciona l'accés de les dones a serveis
sanitaris, educació, participació en el mercat laboral i representació en les
institucions. També s'ha demostrat que la bretxa salarial entre homes i
dones és més gran en societats més desiguals, i que la majoria dels
treballadors pitjor remunerats del món són dones, exercint les ocupacions més
precàries.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada