dimarts, 25 d’agost del 2020

La Covid també hi entén, de desigualtats: les diferències a Barcelona, per barris

 


 Agències

 La taxa d'incidència de la Covid es multiplica en els districtes amb una renda més baixa, segons un estudi

 La incidència de la Covid a Nou Barris multiplica per 2,5 la de Sarrià-Sant Gervasi. Són les conclusions d'un estudi fet per investigadors de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) i l'IDIAPJGol que confirma una evidència: la pobresa i la precarietat porten a tenir més mala salut i a posar-se més malalt. I si bé l'Ajuntament de Barcelona ja ho havia constatat amb l'esperança de vida, ara aquest estudi ho confirma amb la incidència de la Covid-19.

S'han estudiat a fons els 9.000 casos que es van diagnosticar a Barcelona (gairebé tots als hospitals) entre el 26 de febrer i el 19 d'abril, durant el pic de la pandèmia, i es va observar de quin districte provenien.

Si bé Nou Barris, el districte amb renda més baixa de la ciutat, va tenir 1.440 casos i una taxa de 75 casos per cada 10.000 habitants, els districtes amb renda més alta, Sarrià-Sant Gervasi Les Corts, van estar entre els menys afectats, amb 451 i 317 casos (taxes de 28,94 i 34,94 casos per 10.000 habitants). La taxa es multiplica per 2,5.

Conclusions que no acaben en l'estudi sinó que els porten a demanar accions en dos àmbits: el de la salut pública i el de l'economia.