dimecres, 22 d’abril del 2020

Mesa Sectorial de Negociació


Resum de la Mesa Sectorial de Negociació
20 d’abril de 2020
En aplicació dels acords presos en la reunió extraordinària de la Mesa Sectorial de Negociació (MSN) del passat 9 d’abril, i després de la reunió de la setmana passada de la Comissió Paritària Sectorial de Prevenció de Riscos Laborals, tot i la situació de crisi sanitària provocada per la pandèmia i l’Estat d’Alarma decretat pel govern de l’Estat, finalment, amb format excepcional de reunió per videoconferència, hem reprès les reunions ordinàries de l’òrgan de negociació i participació entre la representació sindical i la representació de l’administració de la Generalitat. Aquesta represa dels diferents espais de negociació i participació ha estat una exigència unànime per part de totes les organitzacions sindicals durant aquestes cinc setmanes completes, i encara més per la voluntat de participar en com fer front des dels serveis públics que prestem davant la crisi sanitària.

Des de la Intersindical-CSC volem expressar el nostre agraïment i el nostre suport a tots aquells empleats i aquelles empleades públiques que esteu fent front a la crisi provocada per la Covid-19 tant des de l’àmbit personal com professional.

Us fem un resum dels temes tractats.

Bases de la convocatòria del procés selectiu per a l'accés a la categoria d’agent del Cos d’Agents Rurals

La Intersindical-CSC dona el vistiplau a les bases de la convocatòria, tot i expressar les nostres inquietuds en alguns aspectes:

Per exemple, demanem saber quina és la previsió de l’Administració quant al compliment del Pla del Cos d’Agents Rurals, ja que considerem que el nombre de places hauria de ser superior en aquesta convocatòria. És un cos en el qual es palesa una manca en la dotació d’efectius. Seran un total de 37 places per al torn lliure i 13 per al torn de promoció interna. Reiterem per tant, i sense aturar la convocatòria, que s’activi l’oferta de noves places per necessitats objectives de cobertura de tot el territori amb un nombre efectius suficients.

Uns altres serrells han estat les disconformitats entre les puntuacions que s’atorguen en el barem de mèrits, com ara el no puntuar el temps treballat com a auxiliar pels participants del torn lliure.

L’administració considera el tràmit de negociació com a dut a terme i, per tant, tirarà endavant la convocatòria, tot i esperant la retirada de la suspensió dels terminis administratius per iniciar d’una manera efectiva els tràmits pertinents.

 

Aprovació de la pròrroga de la vigència del Programa de Rendiment Professional (PRP) per al personal funcionari penitenciari en els mateixos termes i condicions de l’any 2019

Com a sindicat estem a favor d’aprovar la prorroga de les condicions de 2019 per tal de percebre el PRP, tot i que som partidaris de negociar un acord de llarga durada i d’incorporar aquesta remuneració dins de les retribucions com a complement específic. Ara no s’ha pogut arribar a un acord però creiem que la negociació ha de continuar així que sigui possible.

Proposta de reconeixement al personal de l’Administració de la Generalitat durant la crisi de la Covid-19, a proposta de la Intersindical-CSC

La proposta que presenta la Intersindical-CSC té dues vessants. La primera petició és un reconeixement institucional a tot el personal per la feina realitzada durant l'emergència de la Covid-19.

La segona petició és un reconeixement econòmic o bé, a escollir per les treballadores i els treballadors, d’augment dels dies d’assumptes personals a tot el personal amb treball presencial efectiu durant tot aquest període de la crisi.

La justificació seria recompensar el risc més elevat al qual ha estat subjecte tot aquest personal només pel fet d’anar físicament al seu lloc de treball.

També es desprèn de les dades facilitades per la Funció Pública que hi ha un major nombre de casos de Covid-19 entre el personal que fa feines presencials. En especial, fem referència tant al personal penitenciari com també al personal de salut pública, protecció civil, bombers i agents rurals i del personal tècnic i administratiu del nostre àmbit de competència.

L’Administració i les organitzacions sindicals presents a la Mesa General de negociació ho volen traslladar a aquell àmbit. Des de la Intersindical-CSC no tenim cap inconvenient que així es faci i que es tingui en compte la nostra proposta.

Aplicació de la Instrucció 3/2020 per la modalitat de prestació de serveis, a proposta de CCOO

La Intersindical-CSC ho veu com una experiència positiva però demana que, en la mesura que es pugui, es doti al personal dels instruments tècnics adequats per teletreballar (portàtils, accés VPN a les xarxes corporatives per desenvolupar el teletreball). Hi ha gent que està teletreballant amb eines de control remot amb la seva estació de treball, amb programes molt diversos i això pot comportar diferents problemes de seguretat.

Creiem que, malgrat els inconvenients de la situació, en general el teletreball ha tingut força acceptació entre el personal i que s’ha demostrar que es pot implementar en més àmbits dels que en un principi s’havia pensat.

Compensació econòmica de les hores extres realitzades pels treballadors públics derivades del coronavirus

La Intersindical-CSC proposa el pagament de les hores extraordinàries especialment en aquells col·lectius que tenen problemes per  compensar per hores lliures, com és el cas del personal penitenciari i tots aquells que organitzen la jornada laboral per quadrants com ara bombers i agents rurals.

Negociar la incorporació a les borses de treball de tots i totes les professionals que hagin estat contractats/des durant l’Estat d’Alarma

La Intersindical-CSC recorda que la borsa de treball del personal tècnic i administratiu encara s’està negociant i és objecte d’un grup específic de treball. Portem molt de temps en aquesta tasca i ja va sent hora que entri en funcionament.

És cert que en altres àmbits sí que es disposa de borses pròpies de personal interí i substitut, com en el cas del col·lectiu de centres penitenciaris, que té borsa de personal tècnic especialista però, en canvi, no en té de personal de tractament. És precisament aquí on ara ha entrat nou personal a treballar sense haver seguit els tràmits ordinaris d’incorporació a la borsa per motiu de la urgència del seu nomenament. Quan acabi la situació d’emergència, aquest personal formarà part de la borsa automàticament? Haurà de fer un altre cop la inscripció quan estigui constituïda?


Altres temes:

Proposta de modificació del reglament de funcionament de la Mesa Sectorial

Les organitzacions sindicals ens comprometem a enviar un redactat sobre aquesta modificació que ha de normativitzar les reunions per videoconferència i la presa de decisions per aquest sistema.

Sistema de lliurament de documentació i peticions des de les organitzacions sindicals i la Funció Pública

És una reivindicació que hem fet les organitzacions sindicals per tal de donar validesa a aquests lliuraments a banda de la utilització de la petició genèrica. L’Administració ens comenta que s’està treballant per implementar aquest sistema.

Torn obert

La Intersindical-CSC demana informació sobre les tasques del personal auxiliar administratiu de centres docents ja que no hi ha unes instruccions clares i homogènies del Departament d’Educació i per tant queden a criteri de cada direcció de centre educatiu.

Per últim, també demanem que malgrat la suspensió de terminis administratius s’agilitzi la publicació de notes de la convocatòria del torn de promoció interna del Cos Administratiu. Són unes proves que ja estan fetes i convindria que les notes fossin publicades abans de qualsevol altra nova convocatòria d’aquest cos.

SEGUIREM INFORMANT