Propostes presentades i valoració
La retallada...
Dijous
6 de juny es va reunir la Mesa General de negociació del personal de la
Generalitat de Catalunya. Com ja era sabut, la proposta principal de
l’Administració va ser la de la retallada de sou per un import
equivalent al d’una paga extraordinària. Això vindria a representar de
mitjana una retallada salarial del 7,13 % anual que és la mateixa que ja
vam tenir l’any passat.
Això
sí, d’aquesta mesura es salvarà una mica més del 1% del conjunt dels
treballadors i treballadores: 1.945 persones que no arriben a dues
vegades el SMI (18.068,41€) no patiran cap retallada i 3.029 persones
que al no cobrar la paga tampoc arribarien a aquesta quantitat, se’ls
complementarà amb la quantitat que manqui per arribar als 18.068,41€
anuals. Hem d'aclarir que les quantitats aquí presentades s'han d'entendre calculant les retribucions que es guanyarien amb un sou a jornada complerta i per tant la gent que tingui alguna reducció horària ha de calcular el que guanyaria si treballés el 100% de la jornada per saber i està o no exclòs de la mesura.
A canvi de...
A més també es posa sobre la taula fins a 10 noves mesures relacionades amb la conciliació de la vida laboral i familiar:
- 30 h anuals d’absència per motius de salut.
- Compensació de les tardes anteriors a les festes locals i al dia de Reis per gaudir-les com si fossin assumptes personals.
- Ampliació dels dies de vacances que es puguin gaudir de manera independent al llarg de l’any (ara són 3).
- Supressió de la durada mínima de 10 dies a l’hora de gaudir la llicència d’assumptes propis sense retribució.
- Recuperar les 2,5 hores d’horari flexible al llarg de la setmana, només pel personal que tingui l’horari normal.
- Ampliar els supòsits de flexibilitat horària d’entrada al matí. (Ara només és pel personal amb fills menors de 12 anys)
- Establir un nombre d’hores anuals de permís recuperable per assumptes personals sense justificació.
-
Incrementar a 20 dies el període en què es podran gaudir dels permisos
per naixement, adopció, acolliment i per mort accident, malaltia greu o
hospitalització d’un familiar.
- Nou permís per cirurgia major ambulatòria d’un familiar fins a primer grau.
-
Obrir el ventall del permís per cura de fill amb càncer o altra
malaltia greu per tal de què es consideri com a ingrés hospitalari de
llarga durada la continuació del tractament o cura del menor.
La nostra valoració
La
retallada d’una paga extraordinària ja la tenim coll avall des de que
el mes de febrer el Govern, com sempre via decret llei, ja ho havia
decidit. Rectificar és de savis però es veu que en aquest executiu no
deuen abundar.
Trobem
del tot impresentable que per part del Govern se’ns faci creure que
s’ha d’esperar a conèixer l’objectiu de dèficit final que ens fixi
Madrid abans de tornar a implantar l’impost de successions i per contra,
la retallada de salaris sigui vist com una cosa irrenunciable. És a
dir, si cal esperar per confeccionar el pressupost d’ingressos també
seria conseqüent esperar per confeccionar el pressupost de despeses.
La
intersindical-CSC és de l’opinió que no es pot signar cap acord que
torni a devaluar el poder adquisitiu del personal de la Generalitat.
Primer, perquè ja hem dit més d’una vegada que les polítiques de
devaluació salarial repercuteixen sobre la demanda interna i agreuja
l’estat de recessió de l’economia. Segon, perquè no es pot presentar una
negociació sota l’ombra d’un xantatge en el sentit que si no signes la
retallada estàs privant al personal d’una sèrie de millores en matèria
de conciliació.
La
retallada salarial, si l’Administració la creu justificada, que la faci
sota la seva i única responsabilitat i que el Govern assumeixi el
desgast que li pertoca. Ens neguem a ser còmplices d’aquestes
polítiques. Un cop fet això de manera unilateral, si hi ha voluntat que
pel que sembla hi és, llavors comencem a negociar les millores en
matèria de conciliació de la vida laboral i familiar. Aquí sí que haurem
d’entrar els sindicats i deixar-nos la pell en la negociació. Aquí, és
on haurem de demostrar la nostra força com a col·lectiu i demostrar que
no estem d’acord amb la seva política.
La Plataforma Sindical Unitària us convoquem a una concentració de protesta:
CONCENTRACIÓ
Dijous 13 de juny
18 H. Pl. Sant Jaume
Defensem els nostres drets!!!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada