Els sindicats demanen que no es toquin les plantilles ni els salaris i que l'accés a l'assistència mèdica sigui gratuït i de qualitat.
Milers
de persones, unes 50.000 segons els organitzadors, s'han manifestat
aquest diumenge al migdia pel centre de Barcelona per protestar contra
les retallades en la sanitat pública.
La mobilització, convocada per la Plataforma Sindical Unitària de la Funció Pública i per la Plataforma pel Dret a la Salut,
ha criticat les privatitzacions d'alguns serveis públics, les
reduccions de plantilles i salaris i el copagament dels medicaments, a
més de les restriccions als malalts crònics o els immigrants.
La manifestació ha sortit de la plaça Catalunya i passant per la Ronda Sant Pere i la Via Laietana ha baixat fins davant l'edifici de Correus, s’ha llegit el manifest unitari.
El
manifest denuncia que el sistema públic de salut està "seriosament
amenaçat" per les retallades pressupostàries i la possible privatització
d'alguns centres. Per contra, treballadors sanitaris i usuaris reclamen
un accés universal i gratuït, equitatiu i de qualitat, finançat amb
impostos progressius, i que no retalli plantilles ni salaris.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada