Davant dels nous anuncis fets per les autoritats dels departaments de Treball i de Sanitat, la Intersindical-CSC exigim a l’Administració que permeti el teletreball complert al conjunt del seu personal. Durant tots aquests mesos de pandèmia la Generalitat ha actuat de forma molt erràtica i els treballadors i les treballadores no hem rebut instruccions clares sobre com procedir. Considerem que hem arribat a la previsible segona onada sense cap acord clar sobre com aplicar el teletreball, un acord que s’hauria d’aplicar al conjunt d’administracions públiques catalanes i que podria servir més enllà de l'epidèmia de la Covid. Des de l’inici de l’emergència sanitària hem vist els diferents intents per part de les persones responsables de Funció Pública per solucionar la situació. Des del primer Pla de contingència fins al Decret de teletreball del 6 d’agost passat, que va quedar superat per la modificació de l’EBEP feta pel govern espanyol poques setmanes més tard. Cap d’aquestes propostes es va voler negociar amb els sindicats, cosa que rebutgem enèrgicament. L’anomenada segona onada estava anunciada i, malgrat els diferents intents, l’Administració ha continuat el diàleg de sords. Davant d’això, la Intersindical-CSC proposem les següents mesures urgents, que defensarem a la propera Mesa Sectorial de la Funció Pública del dilluns 21 d’octubre. Les nostres propostes:- Derogació del Decret de teletreball del 6 d’agost per confús i per frau de llei (sense negociar; les despeses, a càrrec del treballador o la treballadora, al contrari del que diu l’EBEP).
- Elaboració d’un nou pla de contingència (o diversos, en funció del tipus de feina) segons les fases de confinament en què es trobi el territori.
- Obertura d’una negociació immediata d’un acord de condicions de treball a distància del conjunt de l’administració pública de Catalunya.
Intersindical-CSC Generalitat i Ens Adscrits |
|
Cap comentari:
No es permeten comentaris nous.