1. Acord sobre la utilització del currículum anònim o cec
La Mesa Sectorial acorda la utilització del currículum cec en els processos de cobertura de places provisionals a través d’ATRI.
Les dades que se suprimiran en la fase de selecció seran:
• Nom i cognoms
• DNI
• Nacionalitat
• Fotografia
• Adreça i localitat de residència
• Edat
• Gènere
• Centre d’expedició de les titulacions
Des de la Intersindical-CSC considerem que és un pas més en l’eliminació de qualsevol discriminació en aquesta fase de selecció. Creiem, però, que encara hem de treballar més, cosa que farem en el Grup de Treball corresponent, per tal d’aconseguir eliminar proves d’alta discrecionalitat com pot ser una entrevista.
2. Eliminació de causes mèdiques d’exclusió en l’accés a l’ocupació pública
S’acorda que les malalties següents deixen de ser causa d’exclusió mèdica per a l’accés a l’ocupació pública:
- Infecció per VIH: eliminar com a causa d’exclusió en tots els processos selectius de personal funcionari, laboral i estatutari. Limitació per a l’accés a Mossos, bombers, agents rurals i cossos penitenciaris i consideració com a motiu d’exclusió a aquells pacients amb una càrrega viral detectable o que la seva situació immunitària comporti un risc d’infecció oportunista.
- Diabetis mel·litus: en tots els processos de personal funcionari, laboral i estatutari, inclòs el personal penitenciari. Limitació i consideració d’exclusió pels pacients amb diabetis mel·litus tipus 1 i 2 (amb tractament amb insulines) dels cossos de Mossos, Bombers i Agents Rurals.
- Celiaquia: s’elimina com a causa d’exclusió de tots els processos selectius de personal funcionari, laboral i estatutari incloent els cossos de Mossos, Bombers, Agents Rurals i personal penitenciari.
- Psoriasi: eliminar com a causa d’exclusió en tots els processos de personal funcionari, laboral i estatutari, inclòs el personal penitenciari. Limitació i consideració com a causa d’exclusió als cossos de Mossos, Bombers i Agents Rurals quan la psoriasis per la seva extensió i/o localització pugui comportar limitacions en el desenvolupament de les tasques pròpies del cos específic.
3. Carrera professional
Des de la Intersindical-CSC posem sobre la taula la voluntat de negociar una veritable carrera professional per al personal tècnic i administratiu. Hi ha altres administracions que ja l’han desenvolupat o veiem que dins de la pròpia Generalitat el personal estatutari de l’ICS ja el tenen en funcionament.
L’Administració no ho considera un tema prioritari amb l’argument que segons estableix l’EBEP la carrera professional l’ha de desenvolupar la llei de funció pública de cada administració autonòmica. La Intersindical-CSC demanem la creació d’un grup de treball específic que comenci a treballar per establir les bases del que pugui desenvolupar la futura llei de la funció pública catalana.
4. Personal interí
Plantegem la problemàtica del personal interí de llarga durada. Aquesta problemàtica ha estat generada des de la mateixa administració en no complir els terminis establerts normativament en la convocatòria de processos selectius i crear un alt índex de temporalitat que ara es veu forçada a reduir.
No estem gens contents de la còpia del procediment PESCO aprovat des de l’Estat i que s’ha signat exactament igual a Catalunya i que només estabilitza llocs de treball en lloc de persones.
Des de la Intersindical-CSC exigim que l’administració faci alguna cosa més i proposi un Pla Social de recol·locació del personal interí de llarga durada amb risc d’exclusió laboral i cerqui alternatives als processos selectius convocats fins ara.
5. Campanya de la renda a l’ATC
Els sindicats sol·licitem un complement temporal per a les treballadores i treballadors de l’ATC mentre duri la campanya de la renda de cada any. La campanya de la renda comporta cada any formació específica motivada pels canvis tributaris, i una major càrrega de feina a la ordinària.
La Intersindical-CSC proposa que es quantifiqui i es doti aquest complement, que podria sortir del conveni de col·laboració amb l’Administració General de l’Estat que -actualment és no onerós- o del repartiment dels fons addicionals de l’increment retributiu, i més tenint en compte que el personal de l’AEAT sí que cobra aquest complement.
Respecte al personal de l’ATC també es demana que pugui gaudir d’alguna de les millores previstes en matèria de flexibilitat horària que estableix l’Acord del personal que es traslladarà al nou Districte Administratiu. L’Administració es posiciona en contra argumentant que el trasllat de l’ATC es va fer ja fa 4 anys i que l’Acord només és d’afectació específica al personal del Districte Administratiu.
6. Absències motivades pel temporal Glòria
La Intersindical-CSC demana que no sigui d’aplicació la Instrucció 3/2017 que si bé justifica les absències per motius de situacions d’emergència, obliga a recuperar el temps no treballat en un termini de 4 mesos. Considerem que la situació ha estat excepcional i que com a conseqüència del canvi climàtic aquesta situació es pot anar reproduint periòdicament i no pot ser que la càrrega del temps de treball sempre recaigui sobre el treballador quan hi ha hagut situacions de confinament obligatorien algunes poblacions i/o la impossibilitat d’utilitzar els serveis públics de transport i xarxa de carreteres en diversos territoris.
La resposta de Funció Pública, que no ens ha sorprès, ha estat que la Instrucció està vigent i s’ha d’aplicar però que de totes maneres analitzarà la situació.
7. Aclariments sobre el transport al nou Districte Administratiu
L’empresa adjudicatària és la mateixa que ja està realitzant el transport a l’ATC i per tant servirà per augmentar aquest servei a banda de proporcionar la nova ruta de transport fins al Districte Administratiu. Està previst que s’iniciï a partir del 9 de març.
S’ha fet una enquesta sobre la necessitat horària del personal i la preferència de la parada d’origen que servirà perquè l’empresa adjudicatària estableixi els horaris i les freqüències de pas en els diferents punts d’origen previstos.
8. Compensació de festius que cauen en dissabte
La Intersindical-CSC considera que ja hauríem de tenir, des de l’inici de l’any, les hores que es compensen a la borsa horària d’assumptes personals. Creiem que facilita tant la gestió de personal com la previsió personal del gaudiment.
9. Problemàtica en la concessió de permisos del personal de cossos penitenciaris
Des de la part social es denuncia que es deneguen per sistema els permisos per matrimoni o convivència durant els períodes de Setmana Santa, Nadal i Estiu. Recordem que aquest permís no queda supeditat a les necessitats dels serveis i tot i així es denega sistemàticament.
Demanem també ampliar el període ordinari de gaudiment dels dies d’assumptes personals i hores a compensar en els centres penitenciaris en motiu de les continues denegacions per necessitats del servei i de la gran quantitat d’hores extraordinàries acumulades cada any.
La Intersindical-CSC creiem que el problema és estructural i de fons, que denota una manca de personal i altres casuístiques motivades per l’envelliment de la plantilla. La solució pot ser de llarg recorregut (augment de la plantilla, jubilació anticipada...) i davant de l’evidència contrastada d’aquestes situacions cal plantejar solucions excepcionals que ho resolguin.
10. Horari del personal de les comissaries i reconeixement d’un complement específic
La part social sol·licitem la modificació de la RLT del personal de comissaries passant de l’actual horari especial a l’horari normal sense obligació de treballar algunes tardes. També es torna a demanar un complement específic (similar al del personal administratiu dels centres penitenciaris) per motiu de la casuística específica d’aquests llocs de treball.
La Intersindical-CSC demana l’ampliació també al personal del ST de Trànsit de Barcelona que actualment també està localitzat en el complex policial de Pl. d’Espanya.
L’administració es compromet a organitzar una reunió amb els responsables del Departament d’Interior per negociar aquests dos temes.
11. Grup de Treball del Cos Subaltern
Demanem un cop més tots els sindicats la convocatòria d’aquest Grup de Treball. Un grup sovint oblidat que ha quedat fora de processos de selecció i provisió de places durant anys. A més, les tasques d’aquest cos han quedat obsoletes i és un dels col·lectius que està en el punt de mira de la Intersindical-CSC quant a la nostra petició d’un salari mínim de 1300 € per al conjunt de les treballadores i treballadors de Catalunya i sobre el qual la nostra Administració ha de servir d’exemple.
12. Pla de millora de la qualitat dels serveis i modernització de l’Administració
Totes les organitzacions sindicals plantegem obrir aquest tema on podrem plantejar problemàtiques i introducció de les noves tecnologies per esdevenir una organització moderna i de qualitat. Algunes propostes:
- Augment de la plantilla
- Ús d’ordinadors portàtils compatibles per desenvolupar el teletreball
- Vot electrònic en els processos d’eleccions sindicals
- ...
No veiem gaire interès per desenvolupar aquest tema per part de l’Administració.
13. Torn obert
La Intersindical-CSC demanem la publicació de les notes pendents del procés de promoció interna d’auxiliar administratiu abans de la publicació de la nova convocatòria ordinària del procés selectiu del cos administratiu.
