El president de la Generalitat , Artur
Mas, ha confirmat aquest dilluns al matí que el Govern es planteja retallar un
5% el sous dels treballadors públics en el marc d'un tercer pla d'ajustament
pressupostari per quadrar les xifres de dèficit. "Ja vaig anunciar
públicament aquesta possibilitat el 22 de novembre, només dos dies després de
les eleccions espanyoles", ha volgut recordar Mas. Ha considerat que el 3%
de retallada de sou dels treballadors públics no es concretarà fins al juny,
mentre que el percentatge que resta fins a l'hipotètic 5% es concretaria, en
cas que fos necessari, a finals d'any.
En tot cas, el president del Govern ha volgut
remarcar que està pendent dels pressupostos generals de l'Estat, que l'executiu
espanyol que lidera Mariano Rajoy presentarà el proper 30 de març –cinc dies
després de les eleccions andaluses, en què el PP aspira a arrabassar el poder
al PSOE–, per saber quins seran els ingressos que Madrid té destinats per a les
finances catalanes. Mas no ha exclòs la possibilitat que Rajoy ajusti el sou
dels funcionaris d'una manera més pronunciada que a Catalunya, de manera que la Generalitat es veuria
obligada a complir el pla de l'executiu espanyol.
El president de la Generalitat també ha
volgut denunciar els deutes que Madrid manté amb les finances catalanes –els
759 milions de la disposició addicional tercera de l'Estatut, entre d'altres– a
l'hora de justificar la possibilitat de nous ajustaments.
(noticia del diari ARA 12/03/2012)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada