dijous, 8 de març del 2012

INCONGRUÈNCIES SOBRE LES RETALLADES


L’Acord de Govern de 28 de febrer estableix les mesures excepcionals de reducció de les despeses de personal per a l’exercici 2012.
Es redueixen, en un import equivalent al 6% del total de les retribucions integres percebudes durant el primer semestre de 2012, les retribucions del personal, estatutari, eventual i laboral. Aquest efectes es consideren retribucions integres les percebudes amb caràcter fix i periòdic.

Pel que fa al personal funcionari, estatutari i eventual, la reducció retributiva esmentada s’aplicarà mitjançant la deducció de l’import corresponent al complement específic addicional del mes de juny de 2012, respectant els períodes meritats a la data d’entrada en vigor d’aquest Acord (1 de març).

En el cas que aquesta deducció sigui insuficient per completar la reducció retributiva prevista, la part restant es deduirà del complement específic o equivalent del mes de juny de 2012.
Finalment, en els casos en què sigui necessari, la deducció restant s’aplicarà al complement específic o equivalent del mes de juliol de 2012.

Es redueix el 50% de l’import equivalent a una paga extraordinària en les retribucions del mes de juny de 2012 i el 50% del mateix import en les retribucions del mes de desembre del 2012, al President de la Generalitat, la Vicepresidenta, els consellers del Govern de la Generalitat i els alts càrrecs de l’Administració de la Generalitat i assimilats orgànicament.

Es redueix el 50% de l’import equivalent a una paga extraordinària en les retribucions del mes de juny de 2012 i el 50% del mateix import en les retribucions del mes de desembre del 2012, al personal directiu del sector públic contractat en règim laboral.

La Intersindical-CSC considera discriminatori que al personal, estatutari, eventual i laboral se li apliqui tota la reducció al mes de juny mentre que als membres de Govern, alts càrrecs i personal directiu se’ls hi apliqui fraccionada en dos terminis.

Si el que es busca, tal com diu l’Acord, és simplement reduir el dèficit perquè no se’ns aplica igualment en dos terminis, que seria menys traumàtic per a les nostres butxaques?
Si el problema és de liquiditat, encara que l’Acord no ho diu, perquè tots els membres de Govern, alts càrrecs i personal directiu no se’ls aplica aquesta reducció en un sol termini?

Pel que fa al personal laboral el tema encara és més greu, l’acord estableix que en cas de que no hi hagi acord en la negociació col·lectiva sobre la distribució i aplicació de la reducció prevista, la reducció s’aplicarà mitjançant la deducció de l’import corresponent en les retribucions dels mesos de juny i desembre a parts iguales.

Aquí ens preguntem on està la suposada negociació col·lectiva? Que es pretén que es negociï quan ja t’estableixen normativament quin serà el resultat?


Reducció del 15% al personal interí d’administració i serveis

El Consell de Garanties Estatutàries ja ha emès el dictamen sobre la Llei d’acompanyament dels pressupostos 2012 on es situa la retallada de jornada i retribucions d’un 15% al personal interí d’administració i serveis. Segons el dictamen aquesta retallada és plenament constitucional i estatutària però matisa que quan el Govern diu que el termini de dos anys es pot modificar segons les circumstàncies aquesta modificació només serà per escurçar i no per allargar aquest termini.

La Intersindical-CSC ja va fer esment a aquest tema en les diferents reunions que va tenir amb els grups parlamentaris i els hi vam deixar clar que tal i com estava fet el redactat no quedava clara la temporalitat de les mesures i que s’havia d’especificar millor.

Veurem ara quina presa es donen per aplicar-ho. Tot indica però, que serà el mes d’abril. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada