L’Acord de Govern de
28 de febrer estableix les mesures excepcionals de reducció de les
despeses de personal per a l’exercici 2012.
Es redueixen, en un import equivalent
al 6% del total de les retribucions integres percebudes durant el primer
semestre de 2012, les retribucions del personal, estatutari, eventual i
laboral. Aquest efectes es consideren retribucions integres les percebudes amb
caràcter fix i periòdic.
Pel que fa al personal funcionari,
estatutari i eventual, la reducció retributiva esmentada s’aplicarà
mitjançant la deducció de l’import corresponent al complement específic
addicional del mes de juny de 2012, respectant els períodes meritats a la data
d’entrada en vigor d’aquest Acord (1 de març).
En el cas que aquesta deducció sigui
insuficient per completar la reducció retributiva prevista, la part restant es
deduirà del complement específic o equivalent del mes de juny de 2012.
Finalment, en els casos en què sigui
necessari, la deducció restant s’aplicarà al complement específic o equivalent
del mes de juliol de 2012.
Es redueix el 50% de
l’import equivalent a una paga extraordinària en les retribucions del mes de
juny de 2012 i el 50% del mateix import en les retribucions del mes de desembre
del 2012, al President de la Generalitat, la Vicepresidenta, els consellers del
Govern de la Generalitat i els alts càrrecs de l’Administració de la
Generalitat i assimilats orgànicament.
Es redueix el 50% de l’import
equivalent a una paga extraordinària en les retribucions del mes de juny de
2012 i el 50% del mateix import en les retribucions del mes de desembre del
2012, al personal directiu del sector públic contractat en règim laboral.
La Intersindical-CSC considera
discriminatori que al personal, estatutari, eventual i laboral se li apliqui tota
la reducció al mes de juny mentre que als membres de Govern, alts càrrecs i
personal directiu se’ls hi apliqui fraccionada en dos terminis.
Si el que es busca, tal com diu
l’Acord, és simplement reduir el dèficit perquè no se’ns aplica igualment en dos
terminis, que seria menys traumàtic per a les nostres butxaques?
Si el problema és de liquiditat,
encara que l’Acord no ho diu, perquè tots els membres de Govern, alts càrrecs i
personal directiu no se’ls aplica aquesta reducció en un sol termini?
Pel que fa al personal laboral el tema encara és més
greu, l’acord estableix que en cas de que no hi hagi acord en la negociació
col·lectiva sobre la distribució i aplicació de la reducció prevista, la
reducció s’aplicarà mitjançant la deducció de l’import corresponent en les
retribucions dels mesos de juny i desembre a parts iguales.
Aquí ens preguntem on està la suposada negociació
col·lectiva? Que es pretén que es negociï quan ja t’estableixen normativament
quin serà el resultat?
Reducció
del 15% al personal interí d’administració i serveis
El Consell de Garanties Estatutàries ja ha emès el
dictamen sobre la Llei d’acompanyament dels pressupostos 2012 on es situa la
retallada de jornada i retribucions d’un 15% al personal interí d’administració
i serveis. Segons el dictamen aquesta retallada és plenament constitucional i
estatutària però matisa que quan el Govern diu que el termini de dos anys es
pot modificar segons les circumstàncies aquesta modificació només serà per
escurçar i no per allargar aquest termini.
La Intersindical-CSC
ja va fer esment a aquest tema en les diferents reunions que va tenir amb els
grups parlamentaris i els hi vam deixar clar que tal i com estava fet el
redactat no quedava clara la temporalitat de les mesures i que s’havia
d’especificar millor.
Veurem ara quina presa es donen per aplicar-ho. Tot
indica però, que serà el mes d’abril.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada