Divendres 16 de març la Intersindical-CSC ha lliurat el preavís de convocatòria de Vaga General tal i com ja havia anunciat.
Cridem els treballadors i treballadores a respondre de manera
contundent a l’aplicació de la Reforma Laboral del PP i a participar
activament en les mobilitzacions que es convoquin per aturar aquesta
mesura.
Aquesta nova reforma laboral dóna continuïtat a la progressiva
degradació de les condicions laborals imposades en reformes anteriors.
L’objectiu real és incrementar encara més el poder de la patronal en les
relacions laborals, aprofitant la crisi econòmica per a disciplinar i
debilitar els treballadors i al moviment sindical.
Crida l’atenció que mentre l’objectiu formal de la reforma hauria
d’haver estat la creació d’ocupació i l’estabilitat del mateix, el
centre del debat s’ha situat en com disminuir el cost de l’acomiadament.
S’eliminen els contractes amb l’ indemnització de 45 dies per any
treballat en els acomiadaments improcedents i es substitueix per un únic
indefinit de 33 dies per any treballat i un màxim de 24 mensualitats.
Es generalitza l’acomiadament objectiu per causes econòmiques amb
indemnització de 20 dies per any treballat; les empreses podrà acomiadar
tan sols justificant una caiguda de vendes, encara que segueixi
obtenint beneficis. S'inclou un nou supòsit d'acomiadament objectiu al personal laboral del sector públic per insuficiència pressupostària sobrevinguda.
A més, s’ataca frontalment a la negociació col·lectiva
donant tot tipus de facilitats a les empreses per a desvincular-se del
pactat en conveni tan en salaris com en condicions laborals. La ultraactivitat dels convenis es limita a dos anys.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada