Una vegada més, el govern de l'estat ens ha donat la notícia que a l'any vinent ens tornaran a congelar el sou. Més del mateix, no per esperat és menys indignant. Les diverses retallades des de 2010 ens han fet víctimes d'una pèrdua apròximada del 23% del poder adquisitiu des d'aleshores. De manera immediata esperem un desembre sense paga extra. I l'any que ve, aquesta alegria, per començar.
Diem per començar, perquè cada vegada està més clar que l'estat espanyol acabarà demanant un altre rescat, apart del bancari, i això implicarà més retallades. En Rajoy ha dit que el 2013 sí que cobrarem la paga de Nadal. No ha parlat de la de juny: serà aquesta la que ens furtarà l'any vinent? I quina certesa ens ha de suggerir el governant que ha mentit més en més poc temps?
No ens pot passar per alt que la inflació estatal està actualment en el 2,7%. Si es quedés aquí, aquest poder adquisitiu perdriem, a més de les múltiples retallades i de tot el que se'ns ha imposat pagar en forma d'impostos, taxes i cobrament de serveis que abans eren gratuïts. I segur que a ningú se li escapa que a Catalunya sempre tenim una inflació més alta...
I per acabar una reflexió: hauríem arribat aquí si tinguéssim Estat propi? Per començar, els sous públics de Catalunya es decidirien aquí. I sense espoli fiscal, la situació econòmica seria ben bé una altra. No creieu que cada cop està més clar que les nostres coses les hem de decidir aquí?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada