La INTERSINDICAL-CSC ho té molt
clar: la pròxima Diada Nacional ha de ser un veritable acte de sobirania civil
que ha de tenir un gran ressò internacional. La Intersindical-CSC som una de
les organitzacions convocants de la manifestació d'aquest 11 de setembre en la
que participarem activament i de la qual volem fer una crida a la participació
massiva.
Els treballadors i les treballadores catalans
n'estem farts de ser espoliats. Aquest espoli ens arriba per partida
doble. D'una banda ens retallen drets socials i serveis públics alhora que la
precarització de les condicions laborals augmenta notablement i tot això per
pagar una crisi que no hem provocat però que ara ens obliguen a assumir els
"anomenats mercats". D'altra banda, com a catalans i catalanes som
espoliats fiscalment: som la tercera comunitat que més paga, però en el moment
de distribuir el finançament autonòmic ocupem el desè lloc quant a recursos
rebuts, cosa que provoca l’ofec de les finances públiques i condueix a un
endeutament perpetu.
Un cop la societat civil haguem expressat la nostra
voluntat al carrer, l'endemà de l'11 de setembre toca moure peça al Govern
català que hauria de tenir en compte la nul·la predisposició del govern
espanyol envers la proposta de pacte fiscal. És per això que la
Intersindical-CSC demana una actitud valenta del president Mas per tal de que
es posi a treballar per la plena sobirania l'endemà mateix de l'11 de setembre:
Un primer pas seria la posada en marxa d'una hisenda pròpia com a primer pas
per sortir de l’encaix constitucional i poder gestionar directament els nostres
recursos econòmics que haurien de permetre restituir l'estat del benestar i
establir les bases d'un Estat preocupat i ocupat en la recerca d'una veritable
justícia social.
Cal fer-nos sentir aquest 11 de
setembre. Cal que tothom tingui clar que només des d'un posicionament valent,
multitudinari i transversal podem avançar cap a l’Estat propi i la justícia
social de la nostra nació.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada