dilluns, 3 de setembre del 2012

11 DE SETEMBRE: CAP A L'ESTAT PROPI I LA JUSTÍCIA SOCIAL



La INTERSINDICAL-CSC ho té molt clar: la pròxima Diada Nacional ha de ser un veritable acte de sobirania civil que ha de tenir un gran ressò internacional. La Intersindical-CSC som una de les organitzacions convocants de la manifestació d'aquest 11 de setembre en la que participarem activament i de la qual volem fer una crida a la participació massiva.

Els treballadors i les treballadores catalans n'estem farts de ser espoliats. Aquest espoli ens arriba per partida  doble. D'una banda ens retallen drets socials i serveis públics alhora que la precarització de les condicions laborals augmenta notablement i tot això per pagar una crisi que no hem provocat però que ara ens obliguen a assumir els "anomenats mercats". D'altra banda, com a catalans i catalanes som espoliats fiscalment: som la tercera comunitat que més paga, però en el moment de distribuir el finançament autonòmic ocupem el desè lloc quant a recursos rebuts, cosa que provoca l’ofec de les finances públiques i condueix a un endeutament perpetu.

Un cop la societat civil haguem expressat la nostra voluntat al carrer, l'endemà de l'11 de setembre toca moure peça al Govern català que hauria de tenir en compte la nul·la predisposició del govern espanyol envers la proposta de pacte fiscal. És per això que la Intersindical-CSC demana una actitud valenta del president Mas per tal de que es posi a treballar per la plena sobirania l'endemà mateix de l'11 de setembre: Un primer pas seria la posada en marxa d'una hisenda pròpia com a primer pas per sortir de l’encaix constitucional i poder gestionar directament els nostres recursos econòmics que haurien de permetre restituir l'estat del benestar i establir les bases d'un Estat preocupat i ocupat en la recerca d'una veritable justícia social.

Cal fer-nos sentir aquest 11 de setembre. Cal que tothom tingui clar que només des d'un posicionament valent, multitudinari i transversal podem avançar cap a l’Estat propi i la justícia social de la nostra nació. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada