Durant la reunió d’ahir de la Mesa General de Negociació, l’Administració, davant l’oposició dels sindicats i malgrat la falta de propostes concretes d’alguns d’ells, va donar marxa enrere i va minimitzar les retallades anunciades.
La nova proposta del Govern, textualment i segons la seva nota informativa, és la següent:
- Suspensió de l'aportació al pla de pensions corresponent al 2011.
- Manteniment d'una quantia del Fons d'Acció Social, equivalent al 50% de la dotació de l'any 2010.
- Manteniment del complement de productivitat, ja que el Govern diu que continua apostant per premiar l'esforç, la proactivitat i les aportacions dels treballadors públics per a la millora de l'Administració i dels serveis que presta.
De totes maneres, no deixa de ser una retallada de i alguns d’aquests drets ja van servir en el seu temps per minimitzar els efectes de la congelació salarial i la pèrdua de poder adquisitiu del personal de l’Administració pública.
Potser ja és hora de demanar una compensació per tot el que hem patit últimament i començar a negociar i entrar en temes com les 35 hores de jornada laboral, més flexibilitat horària i un compromís de recuperació de poder adquisitiu quan la situació econòmica millori.
La Intersindical-CSC, a més, lluitarà per aconseguir que la nova legislació en matèria de Funció Pública disposi uns mínims de garantia de conservació del poder adquisitiu de les treballadores i treballadors públics, així com mecanismes estables de recuperació quan se superin les situacions que hagin motivat alguna retallada.
Si continuem retallant drets i, a més, retallant personal i prestacions tenim clar que això no significarà una millora dels serveis públics. Més aviat produirà l’efecte contrari. I llavors es posarà l’excusa que “hem de privatitzar perquè això no funciona”.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada