Ahir ens vam reunir amb la directora general de la Funció pública, a qui va acompanyar la subdirectora general de Relacions Sindicals. Li vam plantejar una sèrie de qüestions que són les que majoritàriament ens preocupen a totes i tots.
Vam demanar informació -especialment concreció i dates- sobre el desenvolupament dels concursos de trasllats i promocions internes, alguna de les quals ja està en curs.
També els vam manifestar la inquietud del personal de diversos departaments en relació amb els rumors sobre els trasllats de personal a edificis diferents dels que ara ocupen, amb molta més dificultat d'accés i de conciliació de la vida familiar i laboral.
Els vam parlar de la recuperació de les condicions de treball perdudes i de la necessitat de posar fil a l'agulla i establir uns mecanismes per a aquesta recuperació, de manera que cap condició perduda no quedés com a irreversible.
Vam exposar la problemàtica que ens heu referit envers la formació: poca variació en l'oferta de cursos, la majoria virtuals i la gran dificultat de poder fer cursos de cara a la promoció, ja que si un curs no està relacionat amb les teves tasques, tens molts números que et sigui denegat.
També vam esmentar la possibilitat que hi hagi més cursos selectius de formació per al cobriment de places a l'Agència Tributària Catalana, anàlegs al que s'ha convocat per al cos de gestió.
També els vam fer l'enèsima reclamació sobre el temps per visita mèdica fora de la jornada de permanència obligatòria, que, encara que facis el mateix horari durant tot l'any, et toca recuperar.
Un punt que vam posar també sobre la taula va ser la dificultat en l'aplicació i posada en pràctica dels programes de gestió electrònica dels tràmits administratius i les dificultats que comporta treballar-hi.
Com a tema més de fons, els vam plantejar com anaven els treballs sobre el Pla de reforma de l'Administració. Vam demanar que ens fessin arribar informació sobre les línies de treball que estan seguint, a l'efecte de fer-los arribar les nostres propostes.
Us hem parlat primer dels temes que vam exposar i hem deixat les respostes per al final, ja que van ser prou breus i gens aclaridores: quan el tema no era de mesa de negociació i allà s'havia de tractar, és que era de junta de personal i allà s'havia de tractar. Quan la resposta no era alguna d'aquestes dues, era que no hi havia res de nou llevat del que ja està publicat. També, en algun cas, ens van proposar que fóssim nosaltres els que presentéssim propostes.
La nova Junta de Personal es va constituir la setmana passada i ja ens vam posar a treballar en comissió permanent el mateix dia. Vist que l'Administració circumscriu els temes estrictament al seu àmbit corresponent, la Confederació Sindical Catalana treballarà activament des d'aquests àmbits corresponents per aconseguir tirar endavant les solucions als temes exposats i tots els altres que vagin sorgint. La manca de respostes no ens aturarà; lluitarem lleialment, buscant, com sempre, la unitat d'acció, per aconseguir que no quedi per recuperar ni una condició de treball retallada, que no es trepitgin més els nostres drets i que el personal de l'Administració no hagi de ser mai més el sac dels cops quan pinten bastos!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada