Tornaran a tenir dotze mensualitats
ordinàries i dues pagues extraordinàries, segons ha anunciat Governació als
sindicats en la reunió de la Mesa de la Funció Pública
Agències
La Generalitat ha garantit avui als
sindicats de la Funció Pública que el 2015 el personal al servei de
l'administració catalana recuperarà la paga extra, de manera que l'any que ve
els empleats públics tornaran a tenir 12 mensualitats ordinàries i dues pagues
extraordinàries.
Fonts sindicals han explicat a Efe
que la Generalitat ha aprofitat la reunió d'aquest dilluns de la Mesa de la
Funció Pública per ratificar aquest compromís que afecta 210.000 empleats
públics, encara que sense aclarir com concretarà legalment aquesta promesa.
En canvi, fonts del departament de
Governació han subratllat a Efe que el Govern tornarà aquesta paga incloent-la
en els pressupostos de la Generalitat per a 2015, que encara no s'han presentat
i que segueixen sense tenir data de presentació per ara.
Els sindicats esperen que, en el cas
que el Govern no arribés a aprovar els comptes per a 2015 i es veiés obligat a
prorrogar les del 2014, aprovi l'any que ve un decret per habilitar el volum de
recursos necessari per recuperar l'extra, que té un impacte d'uns 500 milions
d'euros.
L'eliminació de l'extra és una
mesura que el Govern aplica des de 2012, quan el Govern espanyol va anunciar
l'eliminació de la paga extra de Nadal; la Generalitat, fruit de les seves
estretors pressupostàries, va allargar també aquesta retallada a 2013 i 2014,
però des de fa mesos insisteix en la idea que no és just que la retallada
s'estengui també a 2015.
També el Govern, a través de la
secretària general d'Administració i Funció Pública de la Generalitat,
Meritxell Masó, ha ratificat als sindicats avui que l'any que ve també
s'anul·larà la retallada del 15% de jornada i sou aplicat a un col·lectiu d'uns
6.500 interins destinats a funcions administratives i de serveis.
D'altra banda, els sindicats de la
Funció Pública han demanat a l'administració catalana que aboni de forma
immediata la part de l'extra del 2012 (uns 44 dies) que creuen que es va
descomptar de manera “il·legal” i que estableixi un calendari per recuperar el
poder adquisitiu perdut el 2012, 2013 i 2014, unes reivindicacions davant les
quals la Generalitat no s'ha compromès a res, segons fonts sindicals.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada