Aquesta infografia de l'Observatori de la PIME ens mostra el nombre d'empleats públics per cada mil habitants comptabilitzats a gener de 2013.
Com es veu, Catalunya, amb un 41,1 per mil, és la comunitat autònoma amb menys nombre de persones que treballen en el sector públic. A aquesta imatge hi volem afegir unes altres dades, obtingudes de la pàgina web de Transparència de la Generalitat de Catalunya, qualificada amb la màxima puntuació (100 sobre 100 punts possibles) en l'índex de Transparència Internacional Espanya, ONG prou coneguda, que anima a lluitar contra la corrupció.
Aquestes dades, referides a l'any 2010, són les següents:
Aquestes dades, referides a l'any 2010, són les següents:
- Catalunya ingressa a l'Estat espanyol un 19,4% del total d'ingressos de l'Administració central.
- Catalunya rep de l'Estat espanyol un 14,2% de la despesa total de l'Estat.
- Aquesta diferència (dèficit fiscal) va ser equivalent al 8,5% del PIB de Catalunya, que va ser de 200.323 milions d'euros.
- En xifres, aquest dèficit de 2010 va ser de 16.543 milions d'euros, cosa que suposa 2.260 euros per cada persona que viu a Catalunya.
L'autonomia que tenia menys funcionaris per mil habitants a gener de 2013 era Catalunya, amb un 41,1 per mil habitants. La que en tenia més, Extremadura, amb 79,6 per mil.
Pensem un moment, amb el mapa al davant, en la diferència d'habitants -això deixem que ho investigueu vosaltres, si us ve de gust- i també de competències que executa cadascuna de les autonomies. Pensem també en les xifres de dèficit que hem posat a sobre d'aquests dos paràgrafs... També, si us ve de gust, podeu buscar les dades i percentatges del que aporta i rep cada autonomia, vosaltres mateixos/es...
Nosaltres, en veure això, creiem que la reflexió està servida. Potser ens direu que això ja ho sabeu des de fa temps, Sí o no? Segur que la resposta serà i tant, sí i sí!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada