(Agències)
Les administracions públiques
funcionen avui dia amb prop de 400.000 empleats públics menys que fa cinc anys.
Les dades mostren l’esforç en la retallada, però també en la desigualtat de les
mateixes, mentre que les autonomies han baixat la nomina un 10% i els
ajuntaments un 6%, el Govern espanyol amb prou feines ha retallat un 1% del
cost del seu personal. Les dades es troben a l’Informe anual de comptabilitat nacional que elabora el Ministeri
d’Hisenda i Administracions Públiques corresponent al 2013.
Les principals decisions que han
incidit en el cost dels empleats públics ha estat dues: la reducció salarial
del 2010 i la congelació de la resta d’exercicis, d’una banda, i la limitació
per reposar empleats, de l’altra. L’ordre de no-reposició decidida pel govern
Zapatero i prorrogada per Rajoy limita la nova oferta a un 10% de les places
perdudes i únicament en sanitat, educació, cossos de seguretat i Agència Tributària.
En el pla estrictament salarial,
les retallades han anat molt més enllà de la congelació salarial o de la
supressió de la paga extra de Nadal de 2012, en el cas de Catalunya vam perdre
també una de les pagues els anys 2013 i restem a l’espera del que pugui succeir
aquest 2014.
En el de contractació, a banda de
la congelació de l’oferta pública, ha vingut de les fortíssimes restriccions
imposades a la incorporació de personal interí. D’aquesta manera, la supressió
dels tres dies lliures a l’any ha tingut com a principal missió la minoració al
màxim de la contractació de substitucions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada