La
Intersindical-CSC ha denunciat que els pressupostos de l'Estat espanyol
per al 2013 portaran un greu deteriorament dels drets laborals i
socials, ja que entre altres coses imposa la prioritat del pagament del
deute sobre la resta de qüestions. Els
importa un rave l'atur i l'economia real. Cada vegada és més evident
que els que governen no representen els interessos de la majoria de la
població.
El
deute contret per l'Estat espanyol és il·legítim, cal exigir que es
faci una auditoria del deute públic i no es pagui la part que es declari
il·legítima, com ho han fet alguns altres països. Pel que fa a els
diners que s’estan donant a la banca, cal tenir molt clar que no es
recuperaran. Ni serviran per facilitar crèdit a les PIMES ni per generar
ocupació. De cada quatre euros que gasta l'Estat un serà per al
pagament dels interessos del deute, prop de 38.600 milions d'euros.
D'altra
banda, el Govern espanyol va aprovar divendres passat el Reial decret
pel qual es regula la Comissió Consultiva Nacional de Convenis
Col·lectius, en desenvolupament de la reforma laboral i de negociació
col · lectiva aprovada el febrer d'aquest any. Aquesta reforma atribueix
a aquesta Comissió la funció de resoldre les discrepàncies entre les
empreses i la representació dels treballadors i treballadores per falta
d'acord en els procediments d'inaplicació dels convenis. Amb aquest
Reial Decret el govern fa un nou pas a favor dels interessos de les
empreses per no aplicar els convenis, ja que el mecanisme establert fa
que es prengui una decisió en cas de manca d'acord de les parts.
Ens
és imprescindible seguir mobilitzant per fer front a aquests atacs i
per aconseguir el canvi de les polítiques. Així mateix ens cal omplir de
contingut social el procés obert a Catalunya, ja que les classes
populars i els treballadors i treballadores som els mes interessats en
el seu desenvolupament i en exercir el nostre dret democràtic a decidir.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada