divendres, 15 de juny del 2012

Més que mai, unitat d'acció!


Fa massa temps ja que la incertesa envaeix la nostra feina diària. Aquesta incertesa ha anat prenent cos com a realitat: la primera retallada de 2010, la congelació de 2011, les noves retallades de 2012, el fatídic pla d’ocupació, especialment per al personal d’administració i tècnic interí, la previsió que fins a 2014 continuïn les retallades del 5% de la misèria en què s’han convertit els nostres sous... I ara ve l’Estat i diu que reformarà a la baixa l’Estatut bàsic de l’empleat públic!

Què volen aquesta gent, que ofeguen de matinada? Ho diem així per analogia amb la cançó que ens recorda altres temps, segons com semblants als que estem vivint, però el cert és que ofeguen de matinada, al matí, a la tarda, sempre... I la intervenció europea –no cal que us ho diguem, ja ho sabeu prou– ve encara a tirar més llenya al foc.

Torna a tocar fer-nos sentir, i no cal que diguem que ens hem de fer sentir més fort que mai. Hem anat tenint coneixement que s’han anat prenent iniciatives disperses, d’un sindicat per aquí, de dos per allà, d’un tercer fent assemblees més enllà... Ja està bé, però totes i tots estarem d’acord amb la realitat que units som més forts. Totes i tots recordareu les mobilitzacions unitàries que van tenir lloc al davant dels departaments, de Governació, del Parlament, a la plaça de Sant Jaume, els esmorzars reivindicatius, els talls de carrers... La Intersindical-CSC ha estat sempre per la unitat d’acció, creiem que, ara més que mai hem de mostrar unitat de totes les organitzacions sindicals i la total sintonia amb les companyes i companys, per dir amb una sola veu que no podem suportar més retallades, ni com a treballadors de la sanitat, de l’ensenyament, de l’atenció a les persones, de l’administració en general, ni com a ciutadans/es.


A més, les companyes i companys no entenen que amb la que ens està caient no tirem endavant una acció unitària. Més d’un/a no pot evitar pensar com es deuen fregar les mans els retalladors veient aquesta dispersió... La Intersindical-CSC fa una crida a totes les organitzacions sindicals presents al sector públic de Catalunya a reprendre la unitat d’acció, a elaborar un calendari de mobilitzacions i a portar-les a cap amb una sola veu, que sigui percebuda per les companyes i companys com veritablement representativa de les seves necessitats com a treballadors/es i com a ciutadans/es, en defensa dels serveis públics i de qualitat, contra les privatitzacions i en defensa de l’Estat del Benestar i convida totes les companyes i companys a participar-hi activament, ja que tan sols d’aquesta manera podrem evitar perdre, encara més, allò que és nostre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada