Fa
massa temps ja que la incertesa envaeix la nostra feina diària. Aquesta incertesa ha anat prenent cos
com a realitat: la primera retallada de 2010, la congelació de 2011, les noves
retallades de 2012, el fatídic pla d’ocupació, especialment per al personal
d’administració i tècnic interí, la previsió que fins a 2014 continuïn les
retallades del 5% de la misèria en què s’han convertit els nostres sous... I
ara ve l’Estat i diu que reformarà a la baixa l’Estatut bàsic de l’empleat
públic!
Què
volen aquesta gent, que ofeguen de matinada? Ho diem així per analogia amb la
cançó que ens recorda altres temps, segons com semblants als que estem vivint,
però el cert és que ofeguen de matinada, al matí, a la tarda, sempre... I la
intervenció europea –no cal que us ho diguem, ja ho sabeu prou– ve encara a
tirar més llenya al foc.
Torna a tocar fer-nos
sentir, i no cal que
diguem que ens hem de fer sentir més fort que mai. Hem anat tenint coneixement
que s’han anat prenent iniciatives disperses, d’un sindicat per aquí, de dos
per allà, d’un tercer fent assemblees més enllà... Ja està bé, però totes i
tots estarem d’acord amb la realitat que units
som més forts. Totes i tots recordareu les mobilitzacions unitàries que van tenir lloc al davant
dels departaments, de Governació, del Parlament, a la plaça de Sant Jaume, els
esmorzars reivindicatius, els talls de carrers... La Intersindical-CSC ha estat
sempre per la unitat d’acció, creiem que, ara més que mai hem de mostrar
unitat de totes les organitzacions sindicals i la total sintonia amb les
companyes i companys, per dir amb una
sola veu que no podem suportar més
retallades, ni com a treballadors de la sanitat, de l’ensenyament, de
l’atenció a les persones, de l’administració en general, ni com a ciutadans/es.
A
més, les companyes i companys no entenen que amb la que ens està caient no
tirem endavant una acció unitària.
Més d’un/a no pot evitar pensar com es deuen fregar les mans els retalladors
veient aquesta dispersió... La Intersindical-CSC
fa una crida a totes les organitzacions sindicals presents al sector públic de
Catalunya a reprendre la unitat d’acció,
a elaborar un calendari de mobilitzacions i a portar-les a cap amb una sola
veu, que sigui percebuda per les companyes i companys com veritablement
representativa de les seves necessitats com a treballadors/es i com a
ciutadans/es, en defensa dels serveis
públics i de qualitat, contra les privatitzacions i en defensa de l’Estat del
Benestar i convida totes les companyes i companys a participar-hi
activament, ja que tan sols d’aquesta manera podrem evitar perdre, encara més,
allò que és nostre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada