MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE 13 DE
DESEMBRE
Repartiment del fons addicional de 2019
La Intersindical-CSC ja vam criticar
en el seu moment l’estatalització de la negociació col·lectiva en vincular
qualsevol acord en matèria retributiva al que es decideixi a Madrid entre els
sindicats d’obediència espanyola i el Govern de torn. Això allunya els acords
assolits de la realitat del nostre país: increment de l’IPC, PIB...
Doncs bé, aquest any s’havia de
repartir un 0,25 % d’increment per mitjà del fons addicional. La reunió de la
MEPAG va acabar sense acord entre l’Administració i la part social i de manera
unilateral l’Administració ha decidit portar la seva proposta al Govern de la
Generalitat.
Aquesta proposta contempla dues
vessants:
La primera és repartir ara uns 2,4
milions d’€ a millores dels nivells mínims, cosa que té tot el suport de la
Intersindical-CSC i que enllaça amb la nostra reivindicació d’un salari mínim
català de 1300 €, i a solucionar deficiències de complements salarials
detectades al llarg del temps d’alguns cossos generals i altres d’específics
que al nostre entendre s’haurien de corregir via pressupostos públics.
La segona i en la que la
Intersindical-CSC no podem estar gens d’acord és la decisió de destinar el 2020
els 11 milions d’€ restants del fons addicional al Pla de pensions del personal
de la Generalitat. En el nostre moment ja ens vam posicionar en contra de
qualsevol Pla de pensions lligat a fons d’inversions privats ja que creiem que
les pensions han de ser sufragades pels pressupostos públics.
Continuem
treballant per millorar les condicions dels treballadors i treballadores
públiques!
