La Intersindical-CSC combatrà les amenaces de l'Estat contra els treballadors públics que vulguin col·laborar amb el procés
La
campanya #jomhiapunto inclourà assemblees als centres de
l'administració per oferir informació i canalitzar les pressions rebudes
Les
maniobres de l'Estat no fan efecte: Un 51,8% dels empleats i empleades
públiques de Catalunya votaria sí a la independència i un 40,5% votaria
no, segons les set darreres enquestes del CEO
Una de
les estratègies de l'Estat per frenar el procés sobiranista és
l'amenaça als treballadores i treballadores de l'administració catalana
que hi vulguin col·laborar. Per fer front a aquestes pressions i oferir
assessoramet legal, la Intersindical-CSC començarà la setmana vinent, amb l'ajuda de l'ANC, la campanya #jomhiapunto, la qual pretén informar sobre el paper d'aquest col·lectiu en el procés d'independència que viu Catalunya.
La
Intersindical-CSC, que va esdevenir el quart sindicat més votat en les
eleccions als serveis centrals de la Generalitat del febrer del 2015,
duplicant els anterior resultats, donarà el tret de sortida d'aquesta
campanya amb una assemblea informativa al departament de la Presidència, el 25 de gener, oberta a tots els empleats i empleades del centre i amb la participació de membres de l'organització i d'experts en funció pública vinculats a l'ANC.
Les posteriors sessions tindran lloc als departaments de la
Vicepresidència (1 de febrer) i de Salut (8 de febrer), i ja se n'estan
tancant de posteriors. L'objectiu és traslladar aquestes dinàmiques
al màxim de centres de treball de l'administració catalana, tant
nacional com local.
A
banda d'aquestes assemblees, que buscaran fer campanya a favor de la
República Catalana i combatre l'argumentari de la por desplegat per
l'Estat i les forces polítiques i sindicals contràries a la
independència, aquesta campanya també inclourà el repartiment de
material explicatiu sobre el paper de les treballadores i treballadors
públics davant de la independència i l'habilitació d'un correu per
resoldre dubtes i denunciar pressions o amenaces que aquests rebin per
part de l'Estat o actors contraris al dret a l'autodeterminació.
Amb
aquesta campanya, la Intersindical-CSC es planteja donar una veu
alternativa a l'actual majoria sindical, posicionant-se clarament a
favor de la independència i vinculant la República Catalana amb la
millora de les condicions de vida de la majoria de la població. A més,
la campanya pretén generar les complicitats necessàries entre el
col·lectiu de treballadors públics i respondre a les amenaces i embats
de l'Estat espanyol.
Sigui
com sigui, aquestes maniobres fins ara no tenen èxit, ja que, segons un
estudi elaborat pel sindicat en base a les set últimes enquestes del
Centre d'Estudis d'Opinió, el percentatge de treballadors públics
favorables a la independència es situa gairebé en un 52%. Per això, la
Intersindical-CSC vol "donar veu a aquestes treballadores i
treballadors i ser l'eina que en faciliti el seu compromís
independentista i de lluita per unes millors condicions laborals".
La Intersindical-CSC
La
Intersindical-CSC és un sindicat independentista i de classe present a
tots els sectors productius de Catalunya, sigui a centres laborals
públics com privats.
El marc nacional de referència són els Països Catalans i planteja el sindicalisme com a eina de les treballadores i els treballadors per defensar els drets laborals, socioeconòmics i nacionals en la perspectiva de transformar l'estructura social en una altra realment justa, lliure i solidària. La Intersindical-CSC té reconeixement internacional per mitjà de la participació a la Federació Sindical Mundial i la Plataforma de Sindicats de Nacions Sense Estat.
Persona de contacte: Marc Sallas (629 771 362)
Correu electrònic: referendum@intersindical-csc.cat