dilluns, 8 de juny del 2015

Situació administrativa dels nous regidors/es

El pròxim dissabte, 13 de juny, es constitueixen els nous ajuntaments sortits de les eleccions del passat 24 de maig. No han estat poques les consultes que hem tingut de companyes i companys que treballen a l'Administració i que assoliran la condició de regidor/a, sobre la situació administrativa en què quedaran.

Aquest article té la pretensió de sintetitzar les explicacions que hem anat donant a les consultes que ens heu fet fins ara:

Si es tracta de dedicació exclusiva:

Personal funcionari: es queda en situació de serveis especials (art. 88 del text refós 1/1997). Es computa el temps que es roman en aquesta situació als efectes  de consolidació de grau personal, dels triennis i dels drets passius. També es té dret a la reserva de plaça o destinació. En tots els casos rebran les retribucions del lloc o el càrrec efectiu que ocupin i no les que els corresponguin com a funcionaris, sens perjudici del dret a percebre els triennis que poguessin tenir reconeguts com a funcionaris.

 Personal laboral: es queda en situació d'excedència forçosa (art.46 de l'Estatut dels treballadors) que dóna dret a la conservació del lloc i al còmput de l'antiguitat de la seva vigència. També es perceben únicament les retribucions del lloc o càrrec efectiu ocupat en l'Administració local.

Si es tracta de dedicació parcial: es manté la mateixa jornada en l'Administració en què es presten serveis (tant personal funcionari com laboral). La retribució percebuda a l'Administració local és la que determini el Ple de la corporació i les retribucions conjuntes s'hauran d'ajustar al que marca la Llei 21/1987, d'incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. 

Si no es declara cap dedicació, ni exclusiva ni parcial: les assistències o la dedicació a l'Administració local de què es tracti han de ser tingudes com a deure inexcusable de caràcter públic (art. 96.1.d) del text refós 1/1997 i art. 37.3.d) de l'Estatut dels treballadors). 

En aquests casos la persona interessada ha d'aportar els corresponents justificants. Recomanem que es negociï amb l'Administració la presentació dels justificants amb caràcter mensual, de manera que no s'hagi de presentar un justificant per cada permís que s'hagi d'executar per l'exercici de funcions com a càrrec en l'Administració local, sinó que es pugui fer cada mes, evitant un volum innecessari de paperassa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada