El passat 2 de desembre, representants de sindicats de diversos sectors de la Funció Pública es van tancar a la seu del Departament d'Economia i van arrencar al Govern de la Generalitat el compromís de ser rebuts per la vicepresidenta i el conseller d'Economia, per fer-los saber, hem de dir que una vegada més, les reivindicacions irrenunciables del nostre col·lectiu.
Demà es farà aquesta reunió i avui ens hem reunit per consensuar les reivindicacions que han de fer els companys que ens representaran a les màximes autoritats de la Generalitat. Hem coincidit en els punts prioritaris i irrenunciables que el Govern ha d'assumir per començar a revertir aquesta situació que tants perjudicis ens ha causat i ens ha portat a perdre, entre moltes altres condicions laborals, cap al 30% de poder adquisitiu des de les primeres retallades, l'any 2010.
Demà posarem sobre la taula aquests punts:
- Abonament d'ofici dels dies meritats de la paga extraordinària de Nadal de 2012 des del moment en què se'ns va retallar (1 de juny) fins al que va entrar en vigor el "rajoyazo" (14 de juliol).
- Retirada de la retallada de la paga extraordinària de 2014.
- Retirada de la reducció de jornada i sou del 15% del personal interí, de forma que passi a fer jornada completa i, per tant, percebi la retribució del 100%, a partir de l'1 de gener de 2014.
- Que es mantinguin la totalitat de plantilles, tant si es convoquen concursos de trasllats com si s'aplica el famós "Pla d'Ocupació" i això suposa mobilitat de cert nombre de personal. Això no pot comportar el cessament de cap persona interina.
- Que la reforma de l'Administració que té preparada el Govern, amb una bateria de projectes de llei a presentar ben aviat al Parlament, no suposi més deteriorament dels serveis públics, de les nostres condicions de treball ni cap privatització. Que es mantingui el caràcter púbic dels serveis a la ciutadania i de les entitats que els presten.
- Que es concretin i aprovin d'una vegada les mesures de millora de la conciliació de la vida familiar i laboral del personal, sense que això es faci en detriment de cap dels col·lectius que representem. La part social ja ha donat a conèixer a bastament el conjunt de les nostres propostes.
En conjunt, reivindicarem una Administració pública al servei de la ciutadania amb condicions dignes de feina per al seu personal.
També reivindicarem la recuperació del poder adquisitiu perdut i la resta de condicions de treball perdudes en aquests anys de retallades.
Us anirem informant de l'evolució de les negociacions.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada