El
Jutjat Social 26 de Barcelona ha considerat "inconstitucional" la
rebaixa salarial del 5% dels treballadors de l'Hospital Sant Pau de
Barcelona, arran del decret de mesures extraordinàries de contenció
dictades per la Generalitat el juny del 2010.
La sentència, estima les demandes interposades entre elles el comitè d'empresa del centre.
Els sindicats al·legaven una "vulneració del dret fonamental" a la llibertat sindical, al dret de la negociació col·lectiva
i a l'efecte vinculant del conveni col·lectiu propi del centre, que
feia que aquesta decisió no pogués ser unilateralment aplicada als
treballadors sense mediar negociació.
La direcció del centre argumentava la vocació pública de l'hospital que
rep els pressupostos de la Generalitat, així com la prevalença d'una
llei per sobre d'un conveni col·lectiu.
El
jutge planteja qüestió d'inconstitucionalitat, ja que els articles de
la llei de pressupostos podrien ser contraris als articles de la
Constitució relatius a la seguretat jurídica, arbitrarietat dels poders
públics, llibertat sindical i el dret a la negociació col·lectiva dels
convenis.
En
declaracions a Europa Press, del comitè d'empresa, ha dit que la
batalla guanyada als tribunals és "la primera que s'aconsegueix en un
hospital privat que gestiona diners públics".
"S'ha demostrat que el que veníem denunciant és injust i que s'estaven
aplicant uns descomptes que no corresponien", ha assenyalat Sabatè, qui
ha celebrat les últimes batalles guanyades pels treballadors.
Fa poc els treballadors van aconseguir detenir l'Expedient de Regulació
d'Ocupació (ERO) de suspensió i retirar l'ordre de deixar de solapar
els torns de personal sanitari a favor de la seguretat del pacient.
L'hospital funciona actualment amb el conveni col·lectiu propi del 2006 i prorrogat des del 31 de desembre del 2009.
Les esmentades rebaixes salarials, les mesures de contenció de la
Generalitat, el plantejament d'un ERO per part de l'exdirector Jordi
Varela i l'actual intervenció de l'hospital per part del Govern
dilueixen la negociació del nou conveni del Sant Pau, que l'any passat
va generar 17 milions d'euros de dèficit.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada