dilluns, 7 de novembre del 2011

L'AGÈNCIA CATALANA DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT, VÍCTIMA TAMBÉ DE LES RETALLADES

L'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) es veu afectada per un expedient de regulació d'ocupació, que suposa l'acomiadament del 52% de la seva plantilla, o sigui 46 de les 89 persones que hi treballen. Dintre del context actual, el Govern va aprovar una retallada del 50% del pressupost de Cooperació que gestiona l'ACCD, quan la retallada mitjana aplicada a la Generalitat és d'un 10%.

Aquesta retallada suposa problemes greus per a les companyes i companys afectats/des, però té una altra vessant. tant o més preocupant:: les despeses de cooperació suposen un 0,015 del PIB, quan cal tendir al 0,077 que fixa la Unió Europea. Això suposa un 0,08% del pressupost actual del sector públic de la Generalitat. Com veieu, es tracta de xifres astronòmiques...

La Federació d'Administracions Públiques de la Intersindical-CSC se solidaritza amb totes les companyes i companys de l'ACCD i el seu Comitè d'Empresa en la reivindicació que la cooperació catalana torni als nivells que cal. Si cal preservar els drets socials, també cal preservar l'ajuda a persones que encara ho tenen molt més difícil que nosaltres.

Consulteu els documents elaborats pel Comitè d'Empresa de l'ACCD:

Desmuntem tòpics
Manifest

LA SOLIDARITAT NO ES RETALLA! 
DEFENSEM LA COOPERACIÓ CATALANA!!!